رایزنی روسای جمهور آلمان و ترکیه در خصوص لزوم بهبود روابط بین دو کشور
رایزنی روسای جمهور آلمان و ترکیه در خصوص لزوم بهبود روابط بین دو کشور

منابع ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی روسای جمهور آلمان و ترکیه در خصوص لزوم بهبود روابط بین دو کشور خبر دادند. به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع آگاه دفتر ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی درباره نشست […]

منابع ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی روسای جمهور آلمان و ترکیه در خصوص لزوم بهبود روابط بین دو کشور خبر دادند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع آگاه دفتر ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی درباره نشست هفته گذشته سوچی و بحران سوریه رایزنی کردند.

روسای جمهور ترکیه و آلمان همچنین درباره بهبود روابط بین دو کشور گفتگو کردند.

اردوغان در این گفتگوی تلفنی به رئیس جمهور آلمان گفته است که ” کنگره گفتگوی ملی در شهر سوچی مکمل و نه جایگزینی برای مذاکرات ژنو است.”

رئیس جمهور ترکیه بر این مساله نیز تاکید کرده است که این کنگره شامل سازمان های تروریستی نخواهد شد. وی افزود: روند فعلی با هدف سازماندهی انتخابات آزاد و عادلانه برای همه شهروندان سوری تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته با روسای جمهور ایران و روسیه در شهر سوچی در باره تحولات سوریه دیدار و گفتگو کرده است. در این نشست، رهبران سه کشور به توافق رسیدند تا کنگره‌ای شامل گروه های مختلف سوری برای پیشبرد راهکار سیاسی این کشور تشکیل شود.