لغو پروازهای «ایران ایر» به اروپا
لغو پروازهای «ایران ایر» به اروپا
سفارت ایران در پاریس، با اشاره به برخی از مشکلات پیش آمده برای شهروندان ایرانی در فرانسه برای بازگشت به کشور در پی لغو پروازهای ایران ایر به اروپا گفت: در این زمینه تدابیری توسط ایران ایر در حال انجام است .

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سفارت ایران در فرانسه در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «تعدادی از ایرانیان عزیز که به فرانسه مسافرت کرده‌اند امروز طی تماس هایی با ابراز نگرانی از چگونگی بازگشت خود به کشور بخصوص با توجه به انقضای ویزای آنان طی روزهای آتی پرسش هایی را مطرح کردند.
در مورد چگونگی بازگشت آنان تدابیری توسط ایران ایر در حال انجام است.‏ در مورد مشکل ویزا و مدت اعتبار آن نیز باید اقداماتی صورت پذیرد.”لغو پروازهای «ایران ایر» به اروپا”
سفارت جمهوری اسلامی ایران همراه و در کنار شما تا رفع مشکل به تلاش های خود ادامه خواهد داد. بی تردید با تلاش همکاران در ایران ایر بزودی این موضوع به فرجامی نیکو و مطلوب خواهد رسید.»”لغو پروازهای «ایران ایر» به اروپا”

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مرتضی دهقان گفت: بالاخره پس از پیگیری‌های مستمر سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری و جدیت وزارت امور خارجه مجوز پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به منظور بازگشت مسافران ایرانی از دبی صادر شد.

وی افزود: پس از تعلیق پروازهای ایرانی به امارات متأسفانه با وجود پیگیری‌های مداوم سازمان هواپیمایی کشوری برای دریافت مجوزها، بازگرداندن مسافران با وقفه مواجه شد.

دهقان ضمن عذرخواهی از مسافران ایرانی گفت: در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازگرداندن مسافران اقدام خواهد شد.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا که در ابتدا از چین آغاز شد و هم اکنون شمار زیادی از کشورهای جهان را درگیر کرده است، بسیاری از ایرلاین‌های جهان از همان ابتدا پروازهای داخلی و خارجی خود را به حالت تعلیق درآوردند و سازمان‌های هواپیمایی در کشورهای مختلف نیز با اعمال محدودیت تردد، سعی در کنترل وضعیت و حفظ سلامت مسافران و شهروندان داشتند.

این گزارش که در وب سایت بیزینس اینسایدر آمده است، برخی از ایرلاین‌های بزرگ و معروف جهان را که تاکنون اقدام به وضع و اعمال محدودیت در پروازهای بین المللی خود کرده اند، در قالب فهرستی آورده است تا کاربران در فضای مجازی و اینترنت از آخرین وضعیت پروازهای لغو شده در جهان آگاه شوند.

  • منبع خبر : ایسنا