لوکاشنکو: جهان در آستانه فروپاشی است/آمریکا در تمام درگیری‌ها دست دارد
لوکاشنکو: جهان در آستانه فروپاشی است/آمریکا در تمام درگیری‌ها دست دارد
رئیس‌جمهوری بلاروس تاکید کرد که واشنگتن نقش مشخصی در تمام درگیری‌های سیاسی بزرگ در سراسر جهان ایفا کرده است. به گفته او، جهان "دیوانه" شده و در شرف "فروپاشی" است.

رئیس‌جمهوری بلاروس تاکید کرد که واشنگتن نقش مشخصی در تمام درگیری‌های سیاسی بزرگ در سراسر جهان ایفا کرده است. به گفته او، جهان “دیوانه” شده و در شرف “فروپاشی” است.

به گزارش صبح اقتصاد، به نقل از خبرگزاری تاس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری بلاروس شنبه به مناسبت روز وحدت ملی کشورش گفت: واشنگتن درگیر تمام درگیری‌های سیاسی مهم است، اما در عین حال، به نظر می‌رسد که مناقشات داخلی را که در حال تبدیل شدن به یک بن‌بست مدنی هستند، نادیده می‌گیرد.

او افزود: آمریکا تنها کشوری است که از آنچه در اینجا می‌گذرد سود می‌برد؛ آنها می‌توانند جایگاه خود را به اروپا نشان دهند و رقبا را در یک حرکت حذف کنند. امروز اوکراین است، فردا ممکن است مولداوی یا کشورهای بالتیک یا لهستان یا رومانی باشد.

به گفته رئیس‌جمهوری بلاروس، جهان “دیوانه شده و در شرف فروپاشی است.”

لوکاشنکو گفت: چگونه قرار است این به پایان برسد؟ این اولین بار از زمان پایان جنگ سرد است که بشریت خود را در آستانه یک درگیری هسته‌ای می‌بیند. در تمام این جنون، ما باید یک بار دیگر بلوغ خود را به عنوان یک ملت، آمادگی خود برای پاسخگویی به چالش‌های ژئوپلیتیک قرن بیست و یکم را به عنوان یک “موجود” ثابت کنیم.

رئیس‌جمهوری بلاروس تاکید کرد: امروز ما آماده‌ایم از مرزهای ملی واقعی خود محافظت کنیم و اراضی خود را حفظ کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا