رئال مادرید – بایرن‌مونیخ؛ رویای پرواز قوها، آرزوی دور باواریایی‌ها
رئال مادرید – بایرن‌مونیخ؛ رویای پرواز قوها، آرزوی دور باواریایی‌ها

قوهای سپید مادرید به پرواز به فینال ورزشگاه کیف نزدیک شده‌اند اما غول‌های باواریا با تمام وجود آماده به هم زدن این برنامه پرواز هستند. آماری که نشان از خوش‌یمن بودن بازی برگشت در خارج از خانه برای بایرن دارد به واقعیت نزدیک‌تر است یا موفقیت‌های متوالی رئال در مواقع برتری در بازی رفت در […]

قوهای سپید مادرید به پرواز به فینال ورزشگاه کیف نزدیک شده‌اند اما غول‌های باواریا با تمام وجود آماده به هم زدن این برنامه پرواز هستند.

آماری که نشان از خوش‌یمن بودن بازی برگشت در خارج از خانه برای بایرن دارد به واقعیت نزدیک‌تر است یا موفقیت‌های متوالی رئال در مواقع برتری در بازی رفت در خانه رقیب؟

 وقتی صحبت از نبرد رئال مادرید و بایرن‌مونیخ می‌شود، بیشتر باید واقعیات و  آنچه روی میز است را مورد بررسی قرار داد، نه گذشته‌ها و آمارهای قبلی را.

 کاملا غیرقابل پیش‌بینی

هر چند رئال مادرید با استفاده از مصدومیت بازیکنان کلیدی بایرن، شکست در بازی رفت را با برتری ۲ بر یک عوض کرد اما اصلا نمی‌توان شانس این تیم را بیشتر از بایرن دانست. تیم مونیخی در بازی رفت باخت؛ نه به خاطر اینکه قوی نبود بلکه به این دلیل که در بوندس‌لیگای فعلی عادت به تحت فشار قرار گرفتن نداشت. تحت فشار قرار نداشتن، تخصص تیم‌های بزرگ یعنی زدن ضربه نهایی در کاربردی‌ترین زمان را به مرور زمان کمرنگ می‎کند؛ اتفاقی که برای بایرن رخ داده و این تیم در واقع از نبود رقابت در بوندس‌لیگا ضربه می‌خورد. رئال مادرید اما در لیگ نه تنها رقیب زیاد دارد، بلکه حتی امکان داشت در صورت تداوم داشتن لیگ پس از ۳۸ هفته فرصت حضور در لیگ قهرمانان را هم از دست بدهد!

بایرن با وجود قهرمانی بسیار زودهنگام، کماکان رقبایش در آلمان را با اختلاف می‌برد و رئال مادرید، مطمئن از کسب رده سوم و تقریبا ناامید از نایب‌قهرمانی این روزها در بهترین حالت با حداقل اختلاف در خانه، تیم‌هایی مانند لگانس را می‌برد؛ هر چند به دلیل حضور در لیگ قهرمانان با تیم دومش وارد این گونه بازی‌ها می‌شود.

 غایبان پرتعداد

علاوه بر روبن، مصدوم دقایق ابتدایی بازی رفت، ایسکو، مهاجم رئال مادرید هم به این بازی بزرگ نمی‌رسد. غیبت کارواخال هم قطعی است. در سوی مقابل، ویدال هم مانند جدال دور رفت نمی‌تواند بایرن را همراهی کند. از طرفی نویر، سنگربان آماده بازگشت به میادین است اما همراه تیمش به مادرید سفر نکرده است.

 رویارویی‌های قبلی

  برتری رئال مادرید در بیست و پنجمین رویارویی تاریخ ۲ تیم، توازن موجود را به هم ریخت و رئال را در بازی‌های رودررو به برتری ۱۲ بر ۱۱ رساند. در این بین تنها ۲ تساوی بین طرفین حاکم شده است.

نکات کلیدی

*رئال مادرید هر ۶ بازی خانگی اخیر در اروپا را با برتری به پایان رسانده است.

* رونالدو ۲ گل تا رکورد ۱۷ گل زده خودش در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد.

*رئال مادرید هرگز پس از برتری در میهمانی بازی رفت نیمه‌نهایی، حذف را تجربه نکرده است.

 ترکیب احتمالی

 رئال مادرید: ناواس، راموس، واران، مارسلو، ناچو، کروس، مودریچ، کاسیمیرو، رونالدو، واسکز و بنزما

بایرن‌مونیخ: اولریش، بوآتنگ، هوملس، برنات، کیمیش، مارتینس، رودریگس، آلکانترا، مولر، لواندوفسکی و ریبری