ماجرای اسکار اصغر فرهادی که در ایران گم شد!
ماجرای اسکار اصغر فرهادی که در ایران گم شد!
فیلم «برنده‌ها» ساخته حسن ناظر داستان کمدی دو کودک و مجسمه اسکاری را در ایران دنبال می‌کند که طی چند اتفاق گم می‌شود.

فیلم «برنده‌ها» ساخته حسن ناظر داستان کمدی دو کودک و مجسمه اسکاری را در ایران دنبال می‌کند که طی چند اتفاق گم می‌شود.

به گزارش ایسنا، این فیلم را حسن ناظر کارگردان ایرانی-بریتانیایی ساخته که امسال نماینده رسمی سینمای بریتانیا در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار بود اما در نهایت نتوانست به جمع نامزدهای این شاخه راه یابد.

این کمدی ملایم که درباره دو کودک است و یک مجسمه اسکار نیز یکی از شخصیت‌های آن است، نگاهی به اعتبار بزرگ سینمای ایران در خارج از کشور دارد.

داستان فیلم این است که اصغر فرهادی کارگردان بزرگ ایرانی که در اعتراض به ممنوعیت سفر مسلمانان اعمال شده از سوی دونالد ترامپ، اسکار ۲۰۱۷ را تحریم کرده است، نمی‌تواند شخصاً برای دریافت اسکار خود برای فیلم «فروشنده» حضور داشته باشد، اما تهیه‌کننده‌ای مجسمه طلایی اسکار را برای او به ایران می‌آورد اما پس از چند اتفاق آن را گم می‌کند. در ادامه مجسمه به دست مسئولان می‌رسد و قرار می‌شود از طریق پست به دست اصغر فرهادی برسد اما پستچی محلی آن را گم می کند و مجسمه درخشان، مرموز عجیب و غریب و سنگین در نهایت در جاده‌ای گرد و خاکی توسط دو بچه کوچک، یحیی (پارسا مقامی) و لیلا (هلیا محمدخانی) پیدا می‌شود.

ماجرای اسکار اصغر فرهادی که در ایران گم شد

یحیی چیزهایی را درباره سینما بواسطه صابر (حسی عابدینی) می‌داند. صابر که قبلا بازیگر بوده حالا مسئول محل جمع‌آوری آهن قراضه‌هاست که یحیی و لیلا برایش ضایعات فلزی در میان زباله‌ها پیدا می‌کنند.

دوست صابر که ناصر نام دارد نیز در این کار مشغول است و در واقع او پیش از این برنده جایزه خرس نقره‌ای بازیگری در جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۰۸ شده است. رضا ناجی این نقش را بازی کرده که نمی‌تواند با نزول بارورنکردنی زندگی‌اش پس از رسیدن به این جایزه بزرگ کنار بیاید.

در این فیلم فارسی زبان که در ایران فیلمبرداری شده و «نادیرا مورای» و «پاول ولش» از اسکاتلند تهیه‌کنندگی کرده‌اند، مجموعه‌ای از بازیگران ایرانی شامل رضا ناجی، شهرزاد کمال‌زاده، حسین عابدینی، محمود جعفری، عزت‌الله رمضانی‌فر و اصغر سمسارزاده نقش افرینی کرده‌اند.

«برنده‌ها» اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین المللی فیلم ادینبورگ تجربه کرد و در آنجا جایزه تماشاگران را از آن خود کرد و پس از آن نیز جایزه دیسکاوی جوایز فیلم مستقل بریتانیا را نیز به خود اختصاص داد.

ماجرای اسکار اصغر فرهادی که در ایران گم شد

انتهای پیام