ماده مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شد
ماده مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در آخرین بررسی کمیسیون در طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی ماده مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سید حسین نقوی حسینی اظهار داشت: روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای به بررسی جزییات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی پرداخت و مواد ۱۵ گانه آن را تصویب کرد.”ماده مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شد”

وی افزود: در آخرین بررسی کمیسیون بنابر پیشنهاد و درخواست وزارت ورزش بند مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شده است.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته دو فوریت طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی به تصویب رسید، در همان جلسه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون امنیت ملی خواست که هرچه سریع‌تر این طرح را در دستور کار و بررسی قرار دهد که این کمیسیون روز گذشته مواد آن را تصویب کرد.

 دو فوریت طرح “مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی” در حالی تصویب شد که ورزشکاران ایران از سال‌ها پیش از رویارویی با حریفان صهیونیستی انصراف می‌دادند. اگرچه در مواردی این رویه موجب واکنش برخی فدراسیون‌های بین‌المللی علیه ورزش کشور شده بود.

با طرح اخیر مجلس، این موضوع وجاهت قانونی پیدا می‌کند و بر اساس ماده ۱۱ این قانون «برگزاری هرگونه مسابقه یا رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع است.»

این طرح همچنین به موضوع مجازات‌های احتمالی انصراف ورزشکاران از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نیز پرداخته است «هر یک از فدراسیون‌ها در رشته ورزشی مربوطه موظفند با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی ورزشی، تعهدات و اقدامات مقتضی را جهت ممانعت از اعمال هرگونه مجازات و محرومیت‌های ورزشی بین‌المللی علیه ورزشکاران مستنکف از مواجهه با حریفان رژیم صهیونیستی اتخاذ نموده و با پیش‌بینی تخصیص منابع لازم، به تشویق و حمایت از آنها بپردازد.»”ماده مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شد”

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم در خصوص این طرح می‌گوید که عدم رقابت با تیم‌های رژیم غاصب صهیونیستی را ورزشکاران ایرانی آغاز کردند و در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران جهان علی‌رغم ارتباط کشورشان با رژیم صهیونیستی، از رقابت با تیم‌های ورزشی آن امتناع می‌کنند. این کار به یک رویه ارزشمند در دنیا تبدیل شده و به همین دلیل برخی کشورهای اروپایی از ارتباط با مردم و سازمان‌های رژیم صهیونیستی و خرید محصولاتش خودداری می‌کنند.

وی در ادامه می‌گوید که این طرح باعث ایجاد رویه‌ای خواهد شد تا مابقی کشورهای جهان نیز رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت نشناسند و در زمینه‌های ورزشی نیز تأثیرات فراوانی را در این زمینه خواهد داشت.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند که تهدیدهای فدراسیون‌های ورزشی مبنی بر حذف ایران از رقابت‌های بین‌المللی، لابی رژیم صهیونیستی بوده و اگر ایران بر سر موضوع خود اصرار بورزد می‌تواند در بلندمدت به اهدافش برسد؛ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند “جنگ اراده‌ها در پیش است”، بنابراین باید این رویه را تبدیل به قانون کنیم تا دیگر کشورها نیز به ما بپیوندند.

  • منبع خبر : ایسنا