مادورو: بیانیه «لیما» مضحک است
مادورو: بیانیه «لیما» مضحک است
رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا بیانیه ۱۰ کشور آمریکای لاتین در حمایت از رهبر مخالفین دولت کاراکاس را مضحک توصیف کرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، بیانیه گروه لیما مبنی بر حمایت از اپوزیسیون این کشور را زیر سوال برد.

وی در این باره گفت: بیانیه گروه لیما به قدری مضحک است که نمی‎دانیم در واکنش به آن بخندیم یا بالا بیاوریم. من بر این باور هستم که در این نبرد و همچنین در عرصه سیاسی و دیپلماتیک پیروزی از آن ما است.

مادورو همچنین گفت که ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور با امضای طوماری، خواستار آن خواهند شد که آمریکا از مداخله در امور داخلی ونزوئلا بپرهیزد.

گفتنی است گروه لیما متشکل از برخی کشور آمریکای لاتین در پایان نشستی که به میزبانی کانادا برگزار شد؛ با صدور بیانیه‌ای، ضمن حمایت از «خوان گوایدو» غاصب ریاست جمهوری ونزوئلا، ارتش این کشور آمریکای لاتین را به همراهی با وی دعوت کرد.

لیما در بیانیه پایانی خود همچنین خواستار تغییر قدرت در ونزوئلا بدون توسل به نیروی نظامی شد.

امضا کنندگان این بیانیه، علاوه بر کانادا به عنوان میزبان، شامل آرژانتین، برزیل، شیلی، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، پاناما، پاراگوئه، پرو و کلمبیا بودند.

گفتنی است حدود ۱۳ روز پیش، گوایدو رئیس کنگره ملی ونزوئلا با برخورداری از حمایت واشنگتن، مشروعیت نیکلاس مادورو را زیر سوال برده و خود را رئیس جمهوری ونزوئلا معرفی کرد.

شماری از کشورهای اروپایی، از جمله فرانسه، انگلیس، سوئد، اسپانیا و دانمارک نیز روز گذشته به طور رسمی، از گوایدو حمایت کردند.

  • منبع خبر : مهر