مادورو فرمان «اخراج فوری» دیپلماتهای امریکایی را تعلیق کرد
مادورو فرمان «اخراج فوری» دیپلماتهای امریکایی را تعلیق کرد

رئیس جمهوری ونزوئلا با تعلیق فرمان اخراج فوری دیپلمات‎های آمریکایی، به واشنگتن ۳۰ روز فرصت داد تا شاید راهی برای مذاکره با کاراکاس بیابد. به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از آسوشیتدپرس، چند ساعت پس از برگزاری جلسه شورای امنیت، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با تعلیق درخواست خود مبنی بر خروج […]

رئیس جمهوری ونزوئلا با تعلیق فرمان اخراج فوری دیپلمات‎های آمریکایی، به واشنگتن ۳۰ روز فرصت داد تا شاید راهی برای مذاکره با کاراکاس بیابد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از آسوشیتدپرس، چند ساعت پس از برگزاری جلسه شورای امنیت، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با تعلیق درخواست خود مبنی بر خروج فوری دیپلمات‎های آمریکایی از این کشور، مانع از شدت گرفتن دامنه تنش‎ها شد.

در همین راستا، وزارت خارجه ونزوئلا با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد که مادورو با افزایش این مهلت به ۳۰ روز، دریچه‎ای را برای مذاکره با آمریکا باز کرد حال آنکه اگر در پایان این بازه زمانی گشایشی حاصل نشود؛ دیپلمات‎های آمریکایی باید ظرف مدت ۷۲ ساعت خاک ونزوئلا را ترک کنند.

ظاهراً این توافق در اواخر شب شنبه میان ۲ کشور حاصل شده و قرار است فعلاً دیپلمات‎های طرفین در خاک کشور میزبان بمانند.

قرار است طرفین از بازه زمانی ۳۰ روزه برای دایر کردن دفاتر حافظ منافع خود استفاده کنند.

مادورو چهارشنبه گذشته بعد از آنکه آمریکا «خوان گوایدو» رهبر مخالفین دولت کاراکاس را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت شناخت، تمام روابط دیپلماتیک با واشنگتن را قطع کرد.

گفتنی است وزارت خارجه آمریکا هنوز در این باره اظهارنظری نکرده و هچنان به حراست از جان دیپلمات‎های خود تاکید می‎کند.

دیروز شنبه درگیری لفظی شدیدی میان روسیه و آمریکا بر سر اختلاف نظر درباره تحولات اخیر ونزوئلا درگرفت.

به گفته «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت، واشنگتن به دنبال کودتای دولتی در ونزوئلا است و چنین اقداماتی تهدیدی برای جهان محسوب می‎شود.

نبنزیا گفت: در واقع، واشنگتن در مقابل چشمان ما، بدون شک با نقض تمام هنجارهای حقوق بین الملل تلاش می کند تا کودتایی در ونزوئلا انجام دهد. این اقدامات شرم آور است.

این در حالی است که کشورهای اروپایی از جمله فرانسه در جلسه شورای امنیت مدعی شدند که فقط ۸ روز به ونزوئلا فرصت می‌دهند تا مقدمات برگزاری انتخابات به زعم آنها آزاد را فراهم کند!/مهرنیوز