مارکا: ایران با آزمون به اوج برگشته، مقتدرانه به سمت قهرمانی جام ملت‌های آسیا قدم برمی‌دارد
مارکا: ایران با آزمون به اوج برگشته، مقتدرانه به سمت قهرمانی جام ملت‌های آسیا قدم برمی‌دارد

نشریه مارکای اسپانیا در گزارشی به صعود قاطعانه ایران به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا پرداخته و از سردار آزمون هم تمجید ویژه‌ای به عمل آورده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه مارکا درباره صعود تیم ملی ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با پیروزی ۳ بر صفر مقابل چین نوشته است: جام ملت‌های […]

نشریه مارکای اسپانیا در گزارشی به صعود قاطعانه ایران به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا پرداخته و از سردار آزمون هم تمجید ویژه‌ای به عمل آورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه مارکا درباره صعود تیم ملی ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با پیروزی ۳ بر صفر مقابل چین نوشته است: جام ملت‌های اروپا به نیمه راه و مرحله یک چهارم نهایی‌اش رسیده است و هنوز هیچ تیمی نتوانسته است ایران کارلوس کی‌روش را به زانو درآورد. صرف‌نظر از قطری که هنوز بازی‌اش مقابل کره جنوبی را انجام نداده است – «پارس‌ها» بهترین تا به امروز بهترین تیم تورنمنت بوده‌اند و به آسانی تمام رقبای خود را شکست داده‌اند و در تمام تورنمنت حتی یک گل هم نخورده‌اند. تیم کی‌روش همچنان به پیش می‌تازد. این تیم در مرحله قبل با پیروزی ۲ بر صفرش مقابل عمان تنها تیمی بود حریفش را با بیش از یک گل شکست داد و الان هم در مرحله یک چهارم نهایی، با پیروزی مقتدرانه‌تر و ارتقای آمار قبلی خودش یک پیروزی دیگر مقابل چین مارچلو لیپی کسب کرد.

در ادامه گزارش مارکا می‌خوانید: گل دوم پیروزی ایران توسط سردار آزمون به ثمر رسید، بازیکن تیم روبین کازان روسیه که دوباره دارد در قامت یک ستاره ظاهر می‌شود. مقابل چین او با پاسش به مهدی طارمی سازنده گل اول بود و بعد از آن هم با اشتباهی دیگر از خط دفاعی چین، خودش دومین گل را زد. آزمون که به خاطر عملکردش در جام جهانی مورد انتقادات فراوانی واقع شد، حالا دوباره به اوج برگشته و این اتفاق جانی تازه به تیم ملی داده تا بعد از ۱۴ سال دوباره به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برگردد.

مارکا در پایان گزارش خود درباره ایران و آزمون می‌نویسد: بعد از سه ناکامی متوالی در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵، تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش منسجم و قدرتمند ظاهر شده است و به حریفانش حتی اجازه خلق یک موقعیت گلزنی هم نمی‌دهد، اتفاقی که در بازی مقابل عمان و چین در مراحل حذفی جام رخ داد. چین تحت هدایت لیپی در تمام ۹۰ دقیقه تحت سلطه پارس‌هایی بود که با اقتدار به سمت هدف نهایی، کسب عنوان قهرمانی قدم برمی‌دارند و با حضور یک MVP (ارزشمندترین بازیکن) در جمع بازیکنانش، تحقق این هدف برای ایران آسان‌تر خواهد بود. قدم بعدی تیم ملی بازی مقابل ژاپن است و از اینجا به بعد جام ملت‌های آسیا وارد فازی جدی می‌شود.