ماهواره های ظفر راهی پایگاه فضایی می شوند
ماهواره های ظفر راهی پایگاه فضایی می شوند
وزیر ارتباطات گفت: با تلاش دانشمندان جوان ایرانی ماهواره‌های ظفر ۱ و ۲ امروز راهی پایگاه فضایی می شوند تا فرآیند قرار گرفتن آنها در مدار طی شود.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: صبح برفی شما بخیر! با تلاش دانشمندان جوان ایرانی ماهواره‌های ظفر یک و دو که تست‌های موفق خود را پشت سر گذاشته‌اند امروز راهی پایگاه فضایی می‌شوند تا به زودی فرآیند قرار گرفتن آنها در مدار طی شود.” ماهواره های ظفر راهی پایگاه فضایی می شوند”

وی با درج هشتگ آینده روشن گفت: این ماهواره و ماهواره بر هر دو یک گام تحقیقاتی مهم هستند.

وزیر ارتباطات همچنین در اینستاگرام نوشت: دو نسخه از ماهواره ظفر با دستان پرتوان دانشمندان جوان ایرانی ساخته شده و تکنولوژی آن در برابر سایر ماهواره‌هایی که تاکنون ساخته بودیم بالاتر است.

وی تاکید کرد: این ماهواره هم توان مخابراتی و هم توان تصویربرداری و جمع آوری سیگنال‌های فضایی را دارد.

جهرمی گفت: ماهواره ظفر امروز به پایگاه فضایی منتقل می‌شود و ماهواره بر «سیمرغ ایرانی» هم تکنولوژی پیچیده‌ای دارد که کارهای آن به اتمام رسیده است.

وی گفت: شخصاً به موفقیت جمعی در این تلاش امیدوارم، همه تلاش‌ها انجام شده و حتماً دعاهای شما در موفقیت این کار مؤثر بوده و به ما انرژی می‌دهد.

به گزارش مهر، مراسم تحویل رسمی ماهواره ظفر از سوی دانشگاه علم و صنعت صبح امروز یکشنبه با حضور مقامات سه وزارتخانه ارتباطات، وزارت دفاع و وزارت علوم در مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علوم و صنعت در حال برگزاری است.

  • منبع خبر : مهر