ماکرون از دروازه «راه ابریشم» وارد چین شد
ماکرون از دروازه «راه ابریشم» وارد چین شد

رئیس جمهوری فرانسه در اقدامی نمادین که می‎تواند نشانه موافقت ضمنی وی با پروژه «یک کمربند، یک جاده» باشد؛ سفر خود به چین را با بازدید از شهر تاریخی «شیان»- دروازه راه ابریشم قدیم- آغاز کرد. به نقل از فرانس پرس، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از امروز دوشنبه سفر رسمی ۳ روزه خود به […]

رئیس جمهوری فرانسه در اقدامی نمادین که می‎تواند نشانه موافقت ضمنی وی با پروژه «یک کمربند، یک جاده» باشد؛ سفر خود به چین را با بازدید از شهر تاریخی «شیان»- دروازه راه ابریشم قدیم- آغاز کرد.

به نقل از فرانس پرس، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از امروز دوشنبه سفر رسمی ۳ روزه خود به چین را با بازدید از شهر تاریخی شیان آغاز کرد.

این نخستین سفر آسیایی ماکرون است و می‌تواند نشانه آغاز مرحله‌ای جدید در دیپلماسی وی باشد که تاکنون بیش از همه بر آفریقا و اروپا متمرکز بوده است.

از سوی دیگر، انتخاب شیان به عنوان نخستین مقصد سفر وی، می‌تواند به منزله موافقت ضمنی ماکرون با پروژه چین مبنی بر احیاء راه ابریشم باشد که در قالب پروژه یک تریلیون دلاریِ «یک کمربند، یک جاده» یا «راه ابریشم جدید»، آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می‌کند.

گفتنی است شیان نقطه آغاز راه ابریشم قدیم تلقی می‌شود.

این درحالی است که فرانسه تاکنون موضعی محتاطانه در قبال این پروژه اتخاذ کرده است حال آنکه چشم امید چین به ماکرون جوان دوخته شده تا به عنوان یکی از رهبران مطرح اروپا، نظر خود را ارائه دهد.

از دیگر مسائل مورد بحث میان ماکرون و «شی جینپینگ» همتای چینی وی، می توان به مشارکت در زمینه مبارزه با تروریسم و تغییرات اقلیمی اشاره کرد.