آمریکا دوشادوش دولت و مردم افغانستان به مبارزه با تروریسم خواهد پرداخت
آمریکا دوشادوش دولت و مردم افغانستان به مبارزه با تروریسم خواهد پرداخت

رئیس جمهوری افغانستان و معاون رئیس جمهوری آمریکا، طی تماس تلفنی به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل امنیتی افغانستان پرداختند. به نقل از اسپوتنیک، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف در مورد اوضاع امنیتی افغانستان به […]

رئیس جمهوری افغانستان و معاون رئیس جمهوری آمریکا، طی تماس تلفنی به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل امنیتی افغانستان پرداختند.

به نقل از اسپوتنیک، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف در مورد اوضاع امنیتی افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبری اعلام کرد که در این مکالمه تلفنی ابتدا مایک پنس به نمایندگی از دولت و مردم ایالات متحده آمریکا، تاثرات عمیق خویش را به خاطر رویدادهای اخیر تروریستی در «کابل» و «ننگرهار» به رئیس جمهوری و مردم افغانستان، ابراز داشت.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که ما در چنین شرایط دشواری دوشادوش دولت و مردم افغانستان به مبارزه با تروریسم خواهیم پرداخت.

غنی نیز اعلام کرد که زمان انتخاب برای طالبان فرا رسیده است، طالبانی که افغانستانی و مسلمان هستند باید حملات اخیر تروریستی را محکوم کنند. اگر چنین نکنند تروریست هستند و دولت افغانستان هیچ گونه مذاکره ای با آنها نخواهد کرد.

رئیس جمهوری افغانستان افزود: دولت افغانستان اراده ای قوی برای جنگ با تروریسم و همچنین برقراری صلح و اصلاحات همه جانبه در این کشور دارد.

لازم به ذکر است که این دومین تماس تلفنی رئیس جمهوری افغانستان و معاون رئیس جمهوری آمریکا در کمتر از یک ماه گذشته است.