مبینی: مشکلات در تیراندازی خیلی زیاد است/شان تیم ملی باید حفظ شود
مبینی: مشکلات در تیراندازی خیلی زیاد است/شان تیم ملی باید حفظ شود
سرپرست فدراسیون تیراندازی گفت: چند روزی اردوهای تیم ملی را تعطیل کردیم تا بتوانیم خوابگاه‌ها را تجهیز کنیم، باید خوابگاه‌ها تمیز و شان تیم ملی حفظ شود.

به گزارش صبح اقتصاد سرپرست فدراسیون تیراندازی گفت: چند روزی اردوهای تیم ملی را تعطیل کردیم تا بتوانیم خوابگاه‌ها را تجهیز کنیم، باید خوابگاه‌ها تمیز و شان تیم ملی حفظ شود.

مهدی مبینی در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه اظهار کرد: اردوی تیم ملی تفنگ از یکشنبه ۲۳ آبان آغاز شده و ۱۴ ملی‌پوش نیز در اردوی تیم ملی حضور دارند. اردوی تیم ملی تپانچه نیز از پنجم آذر آغاز می‌شود.

سرپرست فدراسیون تیراندازی در ادامه در خصوص برگزاری مسابقات نیز اظهار کرد: مسابقات لیگ اهداف پروازی نیز در حال انجام است. مسابقات آزاد نیز از این هفته هم در تفنگ و تپانچه و هم در اهداف پروازی از این هفته آغاز خواهد شد. همچنین درصدد هستیم تا مسابقات لیگ برتر را نیز هر چه سریعتر آغاز کنیم. برای این موضوع قرار است هفته آینده کمیته اجرایی را تشکیل دهیم و لیگ برتر تفنگ و تپانچه راه‌اندازی شود. در این مدت که هستیم قرار است مسابقات را عقب نیندازیم و در تاریخ مقرر برگزار کنیم.

وی در مورد شائبه‌هایی که در مورد زمان ثبت نام  ورزشکاران برای مسابقات آزاد و بسته شدن سایت در روز ثبت نام مطرح شده است گفت: برای ثبت‌نام یک ظرفیتی تعیین شده و بعد از آن سایت بسته می‌شود. ما باید برای اسامی ثبت نام شده امکانات همچون خوابگاه در نظر بگیریم در نتیجه تعداد محدود و براساس ظرفیت ثبت نام شده است. البته من اعلام‌کردم که برای نفراتی که مربیان تیم ملی در خواست ثبت نام‌شان را دارند به صورت دستی ثبت نام انجام شود.

مبینی افزود: البته در زمان شیوع کرونا قرار بوده مسابقاتی برگزار شود که لغو شده اما تعدادی ورزشکار شهریه آن را پرداخت کرده‌اند که هفته گذشته پیگیری هایی در این مورد شد. من به کمیته مسابقات اعلام کردم ورزشکارانی که شهریه را قبلا پرداخت کرده‌اند اکنون نباید مجددا آن را بپردازند. البته این مسابقات از زمان شیوع کروناست.

وی در مورد گلایه جواد فروغی در انتخاب بورسیه اظهار کرد: کمیته ملی المپیک از ما خواست تا برای بورسیه یک زن معرفی کنیم. بلافاصله بعد از حضورم جلسه کمیته فنی گذاشتم. از کارشناسان و صاحب‌نظران سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی دعوت کردم. در پایان جلسه دو ساعت و نیمه همگی به این جمع‌بندی رسیدیم که کرم‌زاده بهترین گزینه است. همه هم صورت جلسه را امضا کردند. کرم زاده یک ورزشکار آینده دار و با رزومه است. بورسیه هم برای افرادی است که شانس مدال دارند و شاخصه های لازم را داشته باشد تا بتواند مسیر رسیدن به اوج را طی کند و در المپیک مدال بگیرد. کرم‌زاده به صورت متعدد مدال جهانی دارد.

سرپرست فدراسیون تیراندازی افزود: بعد از انتخاب کرم زاده برای بورسیه، جواد فروغی از لهستان محل برگزاری مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی با من تماس گرفت و من بلافاصله با آقای صالحی امیری صحبت کردم. فروغی ورزشکار شایسته ای است که مدال المپیک دارد و بهترین ورزشکار ما است. صالحی امیری هم نظر مثبتی در این خصوص داشت که باید از او تشکر کنم. در کل تعداد سهمیه بورسیه افزایش پیدا کرد و سهمیه فدراسیون تیراندازی بیشتر شد. ما نیز اسم فروغی را به عنوان نماینده مردان برای بورسیه به کمیته ملی المپیک اعلام کردیم. در نهایت با مساعدت صالحی امیری و فخری پنج شنبه نام فروغی را نیز برای بورسیه به کمیته ملی المپیک معرفی کردم و آنها باید به IOC معرفی کنند.

مبینی در ادامه در خصوص تجهیز خوابگاه‌های تیراندازی گفت: چند روزی اردوها را تعطیل کردیم تا بتوانیم خوابگاه‌ها را تجهیز کنیم. پمپ آب را تعمیر کردیم، خوابگاه را موکت و تشک و بالشت جدید تهیه کردیم. باید خوابگاه تمیز و شان تیم ملی حفظ شود. برای تغذیه ورزشکاران برنامه‌ریزی کردم تا غذای آنها درجه یک باشد. همچنین بخشی از سقف‌ها را ایزوگام کردیم. از خودم راضی نیستم باید خیلی بهتر از اینها می‌شد اما دیگر زمان نبود و باید اردوها آغاز می‌شد. همچنین منابع مالی هم محدود است.

وی در ادامه در خصوص خرید ساچمه گفت: من با یکی از دوستانم صحبت کردم تا بتوانیم هر طور که شده مقداری ساچمه آلمانی بخریم. با این وضعیت اعتباری که داریم خرید ساچمه خارجی سخت است اما باید بتوانیم تهیه کنیم. البته در خصوص فشنگ از طرفی تحریم هستیم و از سوی دیگر در این زمان کوتاهی که در فدراسیون هستم نمی‌توان کاری کرد. نمی‌شود مشکلات را به این زودی حل کرد. مشکلات در تیراندازی خیلی زیاد است و در چند ماه نمی توان همه را حل کرد.

مبینی در پایان گفت: این رشته با سایر رشته‌های ورزشی فرق دارد، آرامش حرف اول و آخر را در این رشته می‌زند. اگر آرامش در همه قسمت‌های اداری و اردوهای تیم ملی حاکم شود بهترین نتیجه در سطح میادین بین‌المللی کسب خواهد شد. آرامش ذهنی و روانی برای این رشته خیلی مهم است.