متخصصان هسته‌ای ‌ایران با انگیزه بالایی‌ غنی‌سازی را در فردو آغاز کردند
متخصصان هسته‌ای ‌ایران با انگیزه بالایی‌ غنی‌سازی را در فردو آغاز کردند
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ‌با تشریح جدیدترین جزئیات گام چهارم هسته‌ای گفت: متخصصان هسته‌ای ‌ایران با انگیزه بالایی‌ غنی‌سازی را در فردو آغاز کردند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس: متخصصان هسته‌ای ‌ایران با انگیزه بالایی‌ غنی‌سازی را در فردو آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد،رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ‌با تشریح جدیدترین جزئیات گام چهارم هسته‌ای گفت: متخصصان هسته‌ای ‌ایران با انگیزه بالایی‌ غنی‌سازی را در فردو آغاز کردند.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به گام چهارم برجام اظهار داشت: این اقدام، اقدام شایسته و به جایی بود چراکه جمهوری اسلامی در فرآیند برجام اعلام کرده بود در صورتی که ۶۰ روز از برجام بگذرد و طرف‌های غربی به تعهدات خود عمل نکنند گام چهارم اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی غربی‌ها، زمانی که پای میز مذاکره قرار گرفتند از کار انداختن تاسیسات فردو بود، با توجه به شرایطی که فردو داشت، چرخه سوخت آن در مقیاس با نطنز نبود، دشمن تلاش کرد با فشار فردو از حوزه تولید چرخه سوخت هسته‌ای خارج و به مرکز تحقیقات تبدیل شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این درحالی بود که دولت جمهوری اسلامی به دنبال توسعه بیشتر فردو بود و با وجود محروم شدن ایران از حداقل امتیازات برجام و اینکه فلسفه تحریم‌ها این بود که با برجام تحریم‌ها برداشته شود ولی ترامپ یک طرفه برجام را حذف کرده و خارج شد و شدت تحریم‌ها بیشتر شد، بنابراین اجرای گام چهارم در بهترین شرایط اعمال شد.

رضایی بیان کرد: در بازدیدی که از فردو داشتیم، دانشمندان ایرانی با انگیزه بالا کار را شروع و فردو به فرآیند اصلی  چرخه  سوخت که غنی‌سازی  است برگردانده شده، شرایط برای دشمن‌ بسیار نگران‌کننده است چراکه تمام قدرت خود را برای تسلیم ساختن جمهوری اسلامی به کار گرفت ولی با اجرای گام چهارم خواب‌های خوش دشمن فقط در قالب یک رویا باقی ماند.

وی ادامه داد: به ملت عزیز ایران این نوید را می‌دهیم که به زودی کار تحقیقاتی فردو آغاز و مردم از امتیازات آن برخوردار می‌شوند.