ما متعهد به وصیت امامیم
ما متعهد به وصیت امامیم

اکنون که به آستانه ورود به بیست و نهمین سال فراق از آن فرزانه دوران ،  نگین آسمانی انگشتر زمان ، دردانه ای که حقیقتش نگشته عیان و صاحب نفسی که جان پشیز است بدان ، قدم می نهیم چه شایسته و بایسته می شود که به وصیت نامه اش که اسرار حیات جهان ، […]

اکنون که به آستانه ورود به بیست و نهمین سال فراق از آن فرزانه دوران ،  نگین آسمانی انگشتر زمان ، دردانه ای که حقیقتش نگشته عیان و صاحب نفسی که جان پشیز است بدان ، قدم می نهیم چه شایسته و بایسته می شود که به وصیت نامه اش که اسرار حیات جهان ، در آن ، به قلم آذین شده ، نگاهی نو کنیم  که با نگاه دوباره و صدباره برهر سطر این ثقل مجسم امتیازی متمم و  مکرم می یابیم و زلالیت و خلوص خود را به محک می بریم  که چه میزان بدان میزان آراسته مانده ایم و تا چه قدر بدان قدرِ متعیَن وفا دار ؟

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که سالوسی و نفاق در بعض اطرافیان و و متظاهران بعد از او مانع شناخت عناصر ریا کار از وفا دار خواهد شد. لذا مرقوم فرموده بود که:

« من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام  وآن تمجیدها درحالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار مینمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود و میزان در هر کس حال فعلی او است. »

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که به همین زودی ها زنان ما را بدون شوهر به اردوگاه کار ترکیه میفرستند وناموس ملی ما را به ارزانی میفروشند ولذا مرقوم فرموده بود که:

« ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان درصحنه های فرهنگی و اقتصادی ونظامی حاضر، و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند؛ و آنان که توان جنگ دارند، در آموزش نظامی که برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی از واجبات مهم است شرکت، و از محرومیتهایی که توطئه دشمنان و نا آشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آنها بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان و بعضی آخوندهای بی اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند، خارج نموده اند؛ و آنان که توان جنگ ندارند، در خدمت پشت جبهه به نحو ارزشمندی که دل ملت را از شوق وشعف به لرزه درمیآورد و دل دشمنان وجاهلان بدتر از دشمنان را از خشم و غضب میلرزاند، اشتغال دارند. و ما مکرر دیدیم که زنان بزرگواری زینب گونه ـ علیها سلام االله ـ فریاد میزنند که فرزندان خود را از دست داده  و در راه خدای تعالی و اسلام عزیز از همه چیز خود گذشته و مفتخرند به این امر؛ و میدانند آنچه به دست آورده اند بالاتر از جنات نعیم است، چه رسد به متاع ناچیز دنیا. »

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که آمریکا و اذناب فاسدش همانند حکام غاصب سعودی در چه منجلابی فرو خواهند رفت و با همه رسانه ها انزوایشان درمان نخواهد شد و لذا مرقوم فرموده بود که:

«  ما و ملتهای مظلوم دنیا مفتخریم که رسانه های گروهی و دستگاههای تبلیغات جهانی، ما و همه مظلومان جهان را به هر جنایت و خیانتی که ابرقدرتهای جنایتکار دستور میدهند متهم می کنند و کدام افتخار بالاتر و والاتر از اینکه امریکا با همه ادعاهایش و همه ساز و برگهای جنگی اش و آنهمه دولتهای سرسپرده اش و به دست داشتن ثروتهای بی پایانِ ملتهای مظلوم عقب افتاده و در دست داشتن تمام رسانه های گروهی ، در مقابل ملت غیور ایران و کشور حضرت بقیه االله ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ آنچنان وامانده و رسوا شده است که نمیداند به که متوسل شود! و رو به هرکس میکند جواب رد میشنود! و این نیست جز به مددهای غیبی حضرت باری تعالی ـ جلت عظمتُه ـ که ملتها را بویژه ملت ایران اسلامی رابیدار نموده واز ظلمات ستمشاهی به نور اسلام هدایت نموده. »

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که دشمن با دقت سعی در ایجاد رخنه در صفوف بهم پیوسته ملت داشته و هر روز شایعه ای همسو با شایعه روز قبل میسازد و ملت چگونه باید هوشیاری خود را حفظ و فریب عوامل داخلی و خارجی دشمن را نخورند و لذا مرقوم فرموده بود که:

«  و از همین قماش توطئه ها و شاید موذیانه تر، شایعه های وسیع درسطح کشور، و در شهرستانها بیشتر، بر اینکه جمهوری اسلامی هم کاری برای مردم انجام نداد. بیچاره مردم با آن شوق و شعف فداکاری کردند که از رژیم ظالمانه طاغوت رهایی یابند، گرفتار یک رژیم بدتر شدند! مستکبران مستکبرتر و مستضعفان مستضعفتر شدند! زندانها پر از جوانان که امید آتیه کشور است میباشد و شکنجه ها از رژیم سابق بدتر و غیر انسانی تر است! هر روز عده ای را اعدام میکنند به اسم اسلام! و ای کاش اسم اسلام روی این جمهوری نمیگذاشتند! این زمان از زمان رضاخان و پسرش بدتر است! مردم در رنج و زحمت وگرانی سرسام آور غوطه میخورند و سردمداران دارند این رژیم را به رژیمی کمونیستی هدایت می کنند! اموال مردم مصادره میشود و آزادی در هر چیز از ملت سلب شده! و بسیاری دیگر از این قبیل امور که با نقشه اجرا میشود. و دلیل آنکه ن

قشه و توطئه در کار است آنکه هرچند روز یک امر در هر گوشه و کنار و در هر کوی و برزن سر زبانها میافتد؛ در تاکسیها همین مطلب واحد و در اتوبوسها نیز همین و در اجتماعات چند نفره باز همین صحبت میشود؛ و یکی که قدری کهنه شد یکی دیگر معروف میشود. و مع الأسف بعض روحانیون که از حیله های شیطانی بیخبرند با تماس یکی ـ دو نفر از عوامل توطئه گمان میکنند مطلب همان است. و اساس مسأله آن است که بسیاری از آنان که این مسائل را میشنوند و باور میکنند اطلاع از وضع دنیا و انقلابهای جهان و حوادث بعد از انقلاب و گرفتاریهای عظیم اجتناب ناپذیر آن ندارند ـ چنانچه اطلاع صحیح از تحولاتی که همه به سود اسلام است ندارندـ و چشم بسته و بیخبر امثال این مطالب را شنیده و خود نیز با غفلت یا عمد به آنان پیوسته اند . »

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که آمریکا و اسراییل با کمک مرتجعین عرب داعش را می آفرینند و با دست داعش و حتی خود سعودی در عراق و سوریه و یمن و بحرین چه جنایاتی واقع میشود ، لذا مرقوم فرموده بود که:

« ملت ما بلکه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمیکشند و برای رسیدن به ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمیشناسند. و در رأس آنان امریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتکب میشود که قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند؛ و خیال ابلهانه « اسرائیل بزرگ» ! آنان را به هر جنایتی میکشاند..»

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که جمهوری اسلامی فقط به دست یاس آفرینی دشمن و چه بسا بدست دوست نمایان استحاله خواهد شد و از همان زمان نسبت به تفکر جدا سازی دین از سیاست هشدار های فراوانی داده و بر همین اصل که هر گونه گفته یا نوشته ای در هر قالبی بخواهد مسلمانان را با اغوا گری از سیاست جدا نموده و ضعف یا انحرافات مسئولین را به پای انقلاب بگذارند حساس و لذا مرقوم فرموده بود که:

« امروز و در آتیه نیز آنچه برای ملت ایران و مسلمانان جهان باید مطرح باشد و اهمیت آن را در نظر گیرند، خنثی کردن تبلیغات تفرقه افکنِ خانه برانداز است. توصیه اینجانب به مسلمین و خصوص ایرانیان بویژه درعصر حاضر، آن است که در مقابل این توطئه ها عکس العمل نشان داده و به انسجام و وحدت خود، به هر راه ممکن افزایش دهند و کفار و منافقان را مأیوس نمایند. از توطئه های مهمی که در قرن اخیر، خصوصاً در دهه های معاصر، و بویژه پس از پیروزی انقلاب آشکارا به چشم میخورد، تبلیغات دامنه دار با ابعاد مختلف برای مأیوس نمودن ملتها و خصوص ملت فداکار ایران از اسلام است. گاهی ناشیانه و با صراحت به اینکه احکام اسلام که ۱۴۰۰ سال قبل وضع شده است نمیتواند در عصر حاضر کشورها را اداره کند، یا آنکه اسلام یک دین ارتجاعی است و با هر نوآوری و مظاهر تمدن مخالف است، و درعصر حاضر نمیشود کشورها از تمدن جهانی و مظاهر آن کناره گیرند، و امثال این تبلیغات ابلهانه و گاهی موذیانه و شیطنت آمیز به گونه طرفداری از قداست اسلام که اسلام و دیگر ادیان الهی سر و کار دارند با معنویات و تهذیب نفوس و تحذیر از مقامات دنیایی و دعوت به ترک دنیا و اشتغال به عبادات و اذکار و ادعیه که انسان را به خدای تعالی نزدیک و از دنیا دور میکند، و حکومت و سیاست و سررشته داری بر خلاف آن مقصد و

مقصود بزرگ و معنوی است، چه اینها تمام برای تعمیر دنیا است و آن مخالف مسلک انبیای عظام است! و مع الأسف تبلیغ به وجه دوم در بعض از روحانیان ومتدینان بیخبر از اسلام تأثیر گذاشته که حتی دخالت در حکومت و سیاست را به مثابه یک گناه و فسق میدانستند و شاید بعضی بدانند! و این فاجعه بزرگی است که اسلام مبتلای به آن بود.»

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که در هر کشوری  ممکن است حاکمی  یا با تبلیغ و دسیسه  اجانب  و یا با انحراف از از منافع ملی و یا حتی با کودتا و اعمال قدرت نظامی کسی یا کسانی حاکمیت پیدا کنند و لذا راه بازگشت و مسیر محک درستی راه را رهنمون گردیده بود که دولتها بانی ایجاد استقلال و عدم وابستگی و حفاظت از منافع ملت نیستند و این مسئولیت با خود ملتهاست  و لذا مرقوم فرموده بود که:

«  وصیت من به همه مسلمانان و مستضعفان جهان این است که شماها نباید بنشینید و منتظر آن باشید که حکام و دست اندرکاران کشورتان یا قدرتهای خارجی بیایند و برای شما استقلال و آزادی را تحفه بیاورند. ما و شماها لااقل در این صد سال اخیر، که بتدریج پای قدرتهای بزرگ جهانخوار به همه کشورهای اسلامی و سایر کشورهای کوچک باز شده است مشاهده کردیم یا تاریخهای صحیح برای ما بازگو کردند که هیچ یک از دول حاکم بر این کشورها در فکر آزادی و استقلال و رفاه ملتهای خ

ود نبوده و نیستند؛ بلکه اکثریت قریب به اتفاق آنان یا خود به ستمگری و اختناق ملت خود پرداخته و هر چه کردهاند برای منافع شخصی یا گروهی نموده؛ یا برای رفاه قشر مرفه و بالانشین بوده و طبقات مظلوم کوخ و کپرنشین از همه مواهب زندگی حتی مثل آب و نان و قوت لایموت محروم بوده، و آن بدبختان را برای منافع قشر مرفه و عیاش به کار گرفتهاند و یا آنکه دست نشاندگان قدرتهای بزرگ بوده اند که برای وابسته کردن کشورها و ملتها هر چه توان داشته اند به کار گرفته و با حیله های مختلف کشورها را بازاری برای شرق و غرب درست کرده و منافع آنان را تأمین نموده اند و ملتها را عقب مانده و مصرفی بار آوردند و اکنون نیز با این نقشه در حرکتند. »

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که عده ای روشنفکر نما وحی و رابطه فرا مادی پیامبر عظیم الشان اسلام را به باد جهل منتج به مزدوری خود برده و بخواست دشمن اسلام و مسلمین به ریشه کنی از اعتقادات مسلمین خواهند پرداخت و لذا در آن وصیت نامه نجات بخش  مرقوم فرموده بود که:

« با کمال جِد و عجز ازملتهای مسلمان میخواهم که از ائمه اطهار و فرهنگ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی این بزرگ راهنمایان عالم بشریت به طور شایسته و به جان و دل و جانفشانی و نثار عزیزان پیروی کنند. از آن جمله دست از فقه سنتی که بیانگر مکتب رسالت و امامت است و ضامن رشد و عظمت ملتها است، چه احکام اولیه و چه  ثانویه که هر دو مکتب فقه اسلامی است ، ذره ای منحرف نشوند و به وسواس خناسان معاند با حق و مذهب گوش فرا ندهند و بدانند قدمی انحرافی ، مقدمه سقوط مذهب و احکام اسلامی و حکومت عدل الهی است.»

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که حتی کسانی که او را تا آخرین لحظات مثلا همراهی مینمودند و داعیه نشر آثار ماندگارش را تبلیغ میکنند از او امام دیگر خواهند ساخت و لقب اسلام رحمانی و سازش طلب را بر اسلام ناب پیامبر،  بر تر میگزینند و لذا مرقوم فرموده بود که:

«  و آنچه لازم است تذکر دهم آن است که وصیت سیاسی ـ الهی اینجانب اختصاص به ملت عظیم الشأن ایران ندارد، بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب میباشد.(است) و از خداوند ـ عزوجل ـ عاجزانه خواهانم که لحظه ای ما و ملت ما را به خود واگذار نکند و از عنایات غیبی خود به این فرزندان اسلام و رزمندگان عزیز لحظه ای دریغ نفرماید. »

گوئی آن یگانه دوران بوضوح دیده بود که بعد ایشان با نشست خبرگان شخصیتی عهده دار اداره نظام اسلامی و انقلاب میشود که بدون کوچکترین تغییری از منویات آن خلوص مستمثل راهش را و معیارش را و بنای به استوار آمده از قامت اسلامش را به درستی و صلابت رهبری خواهد نمود و لذا مرقوم فرموده بود که:

« اینجانب با آنچه در ملت عزیز از بیداری و هوشیاری و تعهد و فداکاری و روح مقاومت و صلابت در راه حق میبینم و امید آن دارم که به فضل خداوند متعال این معانی انسانی به اعقاب ملت منتقل شود و نسلاً بعد نسل بر آن افزوده گردد ،  با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر میکنم و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم و از خدای رحمان و رحیم میخواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد ، و از ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهی ها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت و تصمیم اراده به پیش روند و بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند، و االله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.

ان شاالله

والسلام

خواهر و برادر ارجمند شما نیز خود رسانه باشید