متوسط سن واگن های مسافری به ۳۰ سال رسیده است
متوسط سن واگن های مسافری به ۳۰ سال رسیده است
معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه متوسط سن واگن های مسافری به ۳۰ سال رسیده است، گفت: عدم جذابیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی و قیمت‌گذاری دستوری، دو عامل اساسی عدم توسعه کافی واگن های مسافری در سال‌های گذشته بوده است.

متوسط سن واگن های مسافری به ۳۰ سال رسیده است

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «میرحسن موسوی» در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل راه آهن تهران به تشریح اولویت‌ها و سیاست‌های شرکت راه آهن پرداخت و افزود: ارائه خدمات مطلوب به مردم و مشتریان صنعت ریلی، رویکرد اصلی راه آهن و بزرگترین وظیفه و اولویت راه آهن است.

وی بیان‌داشت: در حال حاضر سهم راه آهن در حمل بار کل کشور، حدود هشت درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، سهم حمل و نقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم.

موسوی، سهم راه آهن در جابه‌جایی مسافر را نیز حدود ۱۰ درصد اعلام و تاکید کرد: به دلیل عدم جذابیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی و قیمت‌گذاری دستوری، اقدامات کمتری در بخش توسعه واگن های مسافری انجام شده، به گونه‌ای که تعداد سالن‌های مسافری از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۱۳۸۹ به ۹۳۰ دستگاه در سال ۱۴۰۳ رسیده و متوسط سن واگن های مسافری نیز به ۳۰ سال رسیده است.

به گفته این مقام مسئول، دومین رویکرد شرکت راه آهن، ارتقای ایمنی است زیرا ایمنی، برند و نشان راه آهن است و باید با نظارت بر امور و رفتار نیروی انسانی و برنامه‌ریزی خوب، سفر ایمن و خاطره انگیزی برای مسافران و زائرین امام رضا (ع) رقم بزنیم.

به گزارش ایرنا، پیشتر «جبارعلی ذاکری» مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان‌داشت: اقتصاد ضعیف حوزه مسافری راه آهن ناشی از پایین بودن نرخ بلیت در بخش مسافری، تمایل شرکت های خصوصی برای سرمایه‌گذاری را کاهش داده است، زیرا سرمایه گذاری در بخش ریلی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

  • منبع خبر : irna