مجلس به دنبال افزایش بودجه دفاعی کشور است
مجلس به دنبال افزایش بودجه دفاعی کشور است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نه تنها کمیسیون امنیت ملی بلکه مجلس نیز بر افزایش بودجه دفاعی تاکید فراوان دارد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در جریان بازدید اعضای این کمیسیون از نمایشگاه صنایع دفاعی وزارت دفاع، به ویژه جت جنگده «کوثر» اظهار داشت: امروز واقعا از مشاهده […]

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نه تنها کمیسیون امنیت ملی بلکه مجلس نیز بر افزایش بودجه دفاعی تاکید فراوان دارد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در جریان بازدید اعضای این کمیسیون از نمایشگاه صنایع دفاعی وزارت دفاع، به ویژه جت جنگده «کوثر» اظهار داشت: امروز واقعا از مشاهده این توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعت دفاعی‌ بر خود بالیدم و دست تک تک متخصصان گمنام، متعهد و جوان وزارت دفاع را می‌بوسم.

وی با قدردانی از رویکردها و نگاه‌های درست و موقعیت‌شناسانه وزیر دفاع ‌به اولویت‌های‌دفاع و توانمندسازی حوزه دفاعی کشور به ویژه توان موشکی افزود: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم و انواع دشمنی‌ها تلاش داشتند به ملت ایران آسیب وارد کنند اما بحمدالله با تلاش متخصصان صنعت دفاعی و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان تاکنون جرات هیچ اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را نداشته‌اند.

فلاحت پیشه با اشاره به بازدید خود از سامانه‌های دفاعی در این نمایشگاه تصریح کرد: ‌با تلاش دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع بنیه دفاعی و توان بازدارندگی موثر کشور روز به روز ‌تقویت ‌شده و ملت ایران از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند؛ لذا خداوند متعال را شاکریم.

‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه امروز از بازدید نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی‌ واقعا خرسند شدم گفت: نکته حائز اهمیت این نمایشگاه جت جنگنده کوثر بود که تماما توسط متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است و برای کشورمان یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

وی با شاره به استفاده ۱۱ هزار قطعه در این جت جنگنده که تماما توسط محققان ایرانی طراحی و تولید شده است، تاکید کرد: این جنگنده نشان می‌دهد که متخصصان ما توانایی ساخت و تولید انواع جنگنده را دارند و ان‌شاالله با فناوری‌های برتر شاهد تولیدات برتر صنعت دفاعی از این نوع باشیم.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر حمایت جدی مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مباحث راهبردی قدرت دفاعی تاکید کرد: تلاش داشته‌ام در دوره‌ای که عضو کمیسیون تلفیق بودم تصمیمات خوبی برای تقویت بنیه دفاعی و افزایش اعتبارات این حوزه گرفته شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا از نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع و نیروهای مسلح حمایت ویژه کنیم، گفت: متخصصان این وزارتخانه نشان داده‌اند می‌توانند اقدامات برجسته‌ای در حوزه دفاعی انجام دهند لذا نه تنها این کمیسیون بلکه مجلس نیز بر افزایش بودجه دفاعی تاکید فراوان دارد.

‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه انصافاً دستاوردهای وزارت دفاع موجب سرافرازی است، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه به حق شعار “ما می‌توانیم” را محقق کرده اند و امیدواریم دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز از این وزارتخانه الگو بگیرند. ‌

کمال دهقانی‌فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این بازدید با تقدیر از تلاش‌های متخصصان صنعت دفاعی در افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بر اهتمام این کمیسیون برای هرگونه همکاری و همیاری با وزارت دفاع و نیروهای مسلح تاکید کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با قدردانی از تلاش‌های ‌مجدانه امیر سرتیپ حاتمی در یک سال اخیر برای افزایش توان دفاعی گفت: بحمدالله امروز شاهد اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران هستیم که این مهم با تلاش و کوشش شبانه‌روزی متخصصان صنعت دفاعی حاصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس برای افزایش بودجه دفاعی نیروهای مسلح آمادگی هرگونه همکاری دارد، اظهار داشت: با توجه به تحرکات دشمنان در منطقه باید روزبه‌روز بر قدرت دفاعی خود بیفزایم و در این مسیر در مجلس شورای اسلامی آمادگی هرگونه حمایت را داریم.

محمدابراهیم رضایی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش‌های وزارت دفاع برای افزایش توان دفاعی دفاعی کشور، خواستار حضور فرماندهان نیروهای مسلح از سرتاسر کشور در این نمایشگاه ارزشمند شد و گفت: فرماندهان نیروهای مسلح با حضور در این نمایشگاه و دیدن این توانمندی‌ها، نیازهای بیشتری را به این وزارتخانه ارائه خواهند داد. ‌