مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده از فاینانس را مجاز اعلام کرد
مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده از فاینانس را مجاز اعلام کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون برنامه ششم، استفاده از تسهیلات خارجی و فاینانس را مجاز اعلام کرد. در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه و بندهای مربوط به اعطای مجوز به دولت برای استفاده از فاینانس، نادر قاضی پور نماینده ارومیه […]

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون برنامه ششم، استفاده از تسهیلات خارجی و فاینانس را مجاز اعلام کرد.

در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه و بندهای مربوط به اعطای مجوز به دولت برای استفاده از فاینانس، نادر قاضی پور نماینده ارومیه با استناد به اصل ۸۲ قانون اساسی دراخطاری خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از نمایندگان از جنابعالی این سئوال را دارند که آیا در بند الف تبصره ۳ لایحه بودجه ۹۷ باید به هیئت وزیران مجوز استفاده از فاینانس را بدهیم؟

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: هر سال در لایحه بودجه این مجوز به دولت داده می شود.

وی ادامه داد: حتی در زمان تصویب قانون برنامه ششم، شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص فاینانس ایراد گرفت. با اصرار مجلس موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و از مجمع خواستیم این مسئله را حل کند. در نهایت در قانون برنامه ششم با موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده از تسهیلات خارجی و فاینانس مجاز اعلام شد.

به گزارش مهر، قانون برنامه ششم سال ۹۶ به تصویب رسید و در قانون برنامه ششم مجلس به دولت مجوز استفاده از فاینانس را اعطا کرد. در قوانین بودجه سالانه میزان فاینانس اعلام می شود.