گشایش مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار با حضور ایران در اندونزی
گشایش مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار با حضور ایران در اندونزی

نشست دو روزه مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار صبح چهارشنبه با حضور روسا و نمایندگان مجالس ۴۷ کشور جهان و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در بالی اندونزی گشایش یافت. روسا و نمایندگان مجالس بیش از ۵۰ کشور جهان و تعداد زیادی از سازمان های بین المللی در بالی اندونزی جمع شده اند تا «دستیابی […]

اندونزی

نشست دو روزه مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار صبح چهارشنبه با حضور روسا و نمایندگان مجالس ۴۷ کشور جهان و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در بالی اندونزی گشایش یافت.

روسا و نمایندگان مجالس بیش از ۵۰ کشور جهان و تعداد زیادی از سازمان های بین المللی در بالی اندونزی جمع شده اند تا «دستیابی به دستور کار ۲۰۳۰ را از طریق توسعه فراگیر» بررسی کنند.
هیاتی از مجلس شورای اسلامی به ریاست ‘جمالی نوبندگانی’ نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست بالی حضور دارند.
‘جلال محمودزاده’ عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و ‘ولی الله محمدی نصرآبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با همراهی کارشناسان ارشد مجلس و وزارت خارجه در این نشست شرکت دارند.
‘ستیا نوانتو’ رئیس مجلس نمایندگان اندونزی طی سخنانی در نشست مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار به مشکلات و چالش های پیش روی مسلمانان روهینگیا در میانمار اشاره کرد و بر ضرورت توجه بیشتر دولت میانمار به این موضوع به ‌منظور جلوگیری از خشونت علیه مسلمانان بی دفاع این کشور تاکید کرد.
وی همچنین نقش مجالس ملی کشورها در تصویب قوانین سیاست گذاری و تخصیص اعتبارات مالی لازم برای نیل به اهداف توسعه پایدار را مورد تاکید قرار داد.
نوانتو از مجالس کشورهای مختلف خواست با تشکیل گروه های ویژه در راستای این اهداف تلاش کنند.
وی نقش برنامه ریزی پارلمان های کشورهای مختلف را در موفقیت برنامه های توسعه فراگیر ۲۰۳۰ مورد تاکید قرار داد و گفت که یک هدف مهم این برنامه پایان دادن به فقر، مبارزه با نابرابری و بی عدالتی و همچنین مقابله با تغییرات آب و هوایی است.
رئیس مجلس نمایندگان اندونزی همچنین از جنگ، خشونت و تروریسم به عنوان یکی دیگر از چالش توانمند یاد کرد که می تواند مانع پیشرفت دولت ها برای توسعه شود.
در نشست مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار ۲۸۵ نماینده از مجالس کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، اندونزی، بوتان، شیلی، فیجی، غنا، هند، زیمبابوه، کانادا، اکوادور، اردن، مکزیک، پرتغال، قطر، کره جنوبی، ترکیه و امارات متحده عربی حضور دارند.