مجوز انجمن صنفی پدیدآورندگان آثار فرهنگی
مجوز انجمن صنفی پدیدآورندگان آثار فرهنگی
سخنگوی دولت نوشت: همین حالا مجوز تاسیس انجمن صنفی سراسری پدیدآورندگان آثار فرهنگی _ هنری و شاغلان بخش هنر و رسانه در دولت تصویب شد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد علی ربیعی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: همین حالا مجوز تاسیس انجمن صنفی سراسری پدیدآورندگان آثار فرهنگی _ هنری و شاغلان بخش هنر و رسانه در دولت تصویب شد. پنج انجمن و تشکل صنفی همگن، یک کانون و دوازده کانون، کانون فراگیر را تشکیل خواهند داد.

وی افزود: امیدوارم این مصوبه گامی در جهت هم نظری برای بهبود وضعیت صنفی و معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر، گسترش گفتگوهای اجتماعی و میانجی‌گری اجتماعی باشد.

در نشست پدیدآورندگان آثار فرهنگی هنری  علی اصغر سید آبادی – مشاور وزیر در امور برنامه ریزی – با اشاره به اینکه از سال گذشته به منظور تدوین پیش نویس دستورالعمل نحوه تشکیل فعالیت انجمن‌های صنفی، فرهنگی و هنری و رسانه‌ای، کانون‌ها و جلسات مرتبطی را با حضور نمایندگان صنوف مختلف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده‌ایم، گفت: پیش‌نویس این تصویب نامه حاصل همفکری و مشورت نمایندگان ۱۴ تشکل و انجمن فرهنگی هنری و رسانه‌ای است که طی بیش از یک سال گذشته در ده‌ها جلسه عمومی برگزار و به تایید و امضای دو وزارتخانه برای اجرایی شدن رسیده است.

وی گفت: پس از تصویب این پیشنهاد تمام پدیدآوردندگان آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای می‌تواند در بستر تشکل‌های رسمی و تخصصی روابط کار مطالبات خود را از طریق گفت و گوهای سه جانبه ملی دنبال کنند، تا امنیت شغلی پایدار محقق شود.

مشاور وزیر در امور برنامه‌ریزی خاطر نشان کرد:‌ تنظیم و تصویب دستور العمل نحوه تشکیل و فعالیت انجمن‌های صنفی و فرهنگ و هنر و رسانه‌ و کانون‌های مربوط از دیگر مواردی است که در این تصویب نامه پیش بینی شده و تشکل‌های ۱۴ گانه فوق به منظور پیشبرد هر چه بالاتر اهداف تصویب نامه مبادرت به تهیه ارائه و پیش نویس دستورالعمل آن به وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون کار و رفاه اجتماعی کرده‌ایم.

  • منبع خبر : مهر