محدودیت‌هایی برای مهار کرونا
محدودیت‌هایی برای مهار کرونا
سخنگوی نخست وزیر انگلیس در خصوص نشست اضطراری کابینه این کشور اعلام کرد: محدودیت‌های بیشتری برای مهار کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، به نقل از رویترز، نشست اضطراری کابینه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه به منظور بررسی بحران ویروس کرونا به ریاست وی در لندن برگزار شد.”محدودیت‌های بیشتری برای مهار کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد”

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در این خصوص اعلام کرد: ما همچنان در مرحله مهار ویروس کرونا قرار داریم ولی اکنون پذیرفته ایم که این ویروس به شکلی چشمگیر گسترش می یابد.

وی درادامه به خبرنگاران گفت: امروز درباره اعمال محدودیت های بیشتر برای مهار کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.
این درحالیست که وزارت بهداشت انگلیس چندی پیش از جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داده بود.

وزارت بهداشت ایران تاکنون بیش از ۳۰ آزمایشگاه برای تشخیص کرونا راه‌اندازی کرده است و  در آینده این تعداد به بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه خواهد رسید.

در ایران، طی هفته گذشته مراکز دارویی ــ بهداشتی بیش از ۳۰۰ هزار لیتر از انواع مواد ضدعفونی کننده‌ را طبق دستورالعمل وزارت بهداشت‌ در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز عمومی قرار دادند.

از شرکت‌های دانش بنیان که به هر ترتیب می‌توانند در مدیریت و کنترل بیماری کمک کنند، حمایت می شود.

در سطح شهر تهران ۱۱۰ سوله بحران وجود دارد که این سوله‌ها غالباً در پارک‌ها هستند و تاکنون سه سوله تجهیز شده و ۲۰۰ تخت در آن مستقر شده‌اند، قرار است، به سرعت ۵ سوله دیگر تجهیز خواهند شد و برنامه‌ریزی شده که در مجموع این ۸ سوله به ۶۰۰ تخت بیمارستانی و تجهیزات لازم مجهز شود.

سپاه پاسداران ۱۰۰ تخت را در بیمارستان رازی گیلان به بیماران کرونا  اختصاص داد و روند احداث بیمارستان صحرایی در لاکان توسط سپاه و ارتش ایران آغاز شده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شده است تا کنون ۱۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده است. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود ۷ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود. در ایران طی ۳ هفته شیوع این بیماری تا کنون بیش از ۱۹۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

  • منبع خبر : مهر