محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران
محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران
معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران آخرین جزئیات اعمال محدودیت های کرونایی در استان تهران برای یک هفته پیش رو را تشریح کرد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد حمیدرضا گودرزی  درباره مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که امروز به دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی و نهادهای عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری های مستقر در استان تهران ابلاغ شده است، گفت: در ابلاغ امروز با توجه به نامه نهم مهر ماه معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت به تفکیک استان و شهرستان های هدف محدودیت و تعطیلی برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید شده است.”جزئیات محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران درپی تشدید کرونا”

وی افزود: در این ابلاغیه دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها، مساجد و مصلی ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی در این یک هفته تعطیل خواهند بود.”جزئیات محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران درپی تشدید کرونا”

وی ادامه داد: برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی، ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه ها و چایخانه ها، باغ وحش و شهر بازی ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی و همچنین عدم برگزاری نماز جمعه در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفته است.

در خصوص وضعیت مبتلایان ویروس کرونا در استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ مورد مثبت بستری و ۸۰ مورد مثبت سرپایی ابتلا به بیماری کرونا از لحاظ آزمایشگاهی به ثبت رسیده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته در استان زنجان، ۸۰ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا به صورت سرپایی شناسایی شده که در حال حاضر ۱۵۸۴۲ مورد مثبت سرپایی، براساس یافته‌های آزمایشگاهی مبتلا به بیماری کرونا هستند که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون مجموع موارد مثبت سرپایی ابتلا به بیماری کرونا در استان زنجان، ۱۹۷۱۱ مورد بوده است.

در حال حاضر ۳۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که موارد مثبت بستری امروز (۱۲ مهرماه) ۲۵ مورد بوده و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در استان به ۱۱ هزار و ۶۷۷ نفر رسیده است.

متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ بیمار مبتلا به کرونا در این استان، جان خود را از دست داده‌اند. گفتنی است از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مجموع بیماران فوت شده در استان زنجان به ۵۲۲ نفر رسیده است.

قابل ذکر است، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان زنجان مجموع بیماران بهبودیافته و ترخیص شده نیز ۳۲۱۹ مورد گزارش شده است.

  • منبع خبر : ایسنا