بغداد باید عملیات خود در مناطق مورد مناقشه را محدود کند
بغداد باید عملیات خود در مناطق مورد مناقشه را محدود کند

آمریکا خواستار توقف درگیری ها میان نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه شده و از بغداد هم خواسته که عملیات خود در مناطق مورد مناقشه را محدود کند. به نقل از «العربی الجدید»، وزارت خارجه آمریکا از دولت عراق خواسته عملیات نیروهای دولت مرکزی را کمتر کرده و این عملیات را به مناطقی که فقط با […]

آمریکا

آمریکا خواستار توقف درگیری ها میان نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه شده و از بغداد هم خواسته که عملیات خود در مناطق مورد مناقشه را محدود کند.

به نقل از «العربی الجدید»، وزارت خارجه آمریکا از دولت عراق خواسته عملیات نیروهای دولت مرکزی را کمتر کرده و این عملیات را به مناطقی که فقط با اقلیم کردستان در خصوص آن هماهنگی صورت می گیرد محدود کند.

«هدر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجهآمریکا در نشستی خبری اعلام کرده که واشنگتن از بغداد می خواهد که با این اقدام میزان تنش را کاهش دهد و نسبت به گزارش هایی که درباره درگیری ها در نزدیکی شهر التون کوپری منتشر شده ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که دستورات حیدر العبادی نخست وزیر عراق به نیروهای مسلح عراقی حمایت از شهروندان کُرد و عدم ایجاد درگیری هاست.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرده که واشنگتن همکاری با مسئولان دولت مرکزی و اقلیم کردستان را برای کاهش تنش ها و ایجاد زمینه گفتگو را ادامه خواهد داد.

در پی انتشار این بیانیه دولت اقلیم کردستان عراق از موضع واشنگتن استقبال کرده است و تأکید کرده که از گفتگو با بغداد در سریعترین زمان ممکن در چارچوب قانون اساسی عراق استقبال می کند.

در بیانیه دولت اقلیم کردستان آمده که اربیل از توقف فوری درگیری های جاری میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه استقبال می کند و معتقد است که باید توقف درگیری ها و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع با همکاری نیروهای ارتش عراق و نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش صورت بگیرد.

این در حالی است که روز گذشته گزارش هایی در خصوص درگیری نیروهای پیشمرگه با نیروهای ارتش عراق در التون الکوپری در شمال غرب کرکوک منتشر شده بود.