محمدرضا شجریان مرخص می‌شود
محمدرضا شجریان مرخص می‌شود
یکی از پزشکان معالج محمدرضا شجریان درباره‌ی وضعیت پزشکی این استاد آواز کشورمان، گفت: حال این هنرمند موسیقی اکنون در وضعیت بهتر و ثابتی قرار دارد و به‌زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدرضا شجریان که روز گذشته برای انجام چک‌آپ‌ پزشکی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، اکنون در وضعیت بهتری قرار دارد و امروز یا فردا از بیمارستان مرخص خواهد شد.

حسن عباسی ـ دکتر هماهنگ‌کننده تیم پزشکی محمدرضا شجریان ـ درباره علت بستری شدن این هنرمند، به خبرنگار ایسنا گفت: خیلی سال است که خدمت استاد هستم و از امورات پزشکی ایشان اطلاع دارم. در اینجا هماهنگی بین تیم پزشکان استاد را من انجام می‌دهم. او تغییر چندانی نداشته است و هر چند وقت یک بار می‌خواهیم که بیایند تا علایم مختلف را برای پیگیری بیماری‌شان کنترل کنیم و به همین منظور یکی ـ دو روز در بیمارستان بستری می‌شوند.

او درباره وضعیت ریه‌های محمدرضا شجریان توضیح داد: ریه ایشان از قبل مشکل داشت و الان بهتر از قبل است و خوشبختانه آب آنچنانی ندارد.

دکتر هماهنگ‌کننده تیم پزشکی محمدرضا شجریان همچنین اظهار کرد که اکنون حال این هنرمند بهتر  و وضعیتش در حال کنترل است.

دکتر عباسی همچنین درباره بخشی که محمدرضا شجریان در آن بستری شده است هم گفت: استاد شجریان اکنون در بخش سی سی یو بستری است؛ چرا که این بخش ایزوله است و می‌توان رفت و آمدها را کنترل کرد.

سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی،روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است. شجریان در ایران ملقب به خسرو آواز ایران می‌باشد.
محمدرضا شجریان، رئیس کنونی شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و مبدع چند ساز موسیقی می‌باشد. همچنین از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند. شجریان در قرائت قرآن نیز فعالیت داشته و دعای ربنا معروف‌ترین تلاوت قرآنیِ اوست؛ این اثر توسط سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت شده‌است.خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از شاگردان شجریان هستند.

  • منبع خبر : ایسنا