رفتار رژیم صهیونیستی، رفتار نظامی گری است و ما آن را محکوم می کنیم
رفتار رژیم صهیونیستی، رفتار نظامی گری است و ما آن را محکوم می کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رفتار رژیم صهیونیستی، رفتار نظامی گری در سوریه است و ما آن را محکوم می کنیم؛ متاسفانه برخی کشورها رفتارهای ماجراجویانه در منطقه دارند اما موفق نخواهند شد. به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز پس از دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه در کنفرانس […]

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رفتار رژیم صهیونیستی، رفتار نظامی گری در سوریه است و ما آن را محکوم می کنیم؛ متاسفانه برخی کشورها رفتارهای ماجراجویانه در منطقه دارند اما موفق نخواهند شد.

به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز پس از دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران کشورهای مختلف در مسکو اظهار کرد: از رئیس مجلس دومای روسیه در زمینه برگزاری کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر سپاسگزاری می کنم، امیدوارم این ابتکار را دنبال کنند چرا که امروز در این کنفرانس دیدگاه های مختلفی را ملاحظه کردیم.

وی با تاکید بر اینکه از نظر اسناد بین المللی و قوانین کاستی در زمینه مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، گفت: اما احتیاج به اراده هایی است تا منشاء مواد مخدر که اکثرا در افغانستان است از بین برود مخصوصا لابراتورهای مختلفی در افغانستان وجود دارد که باید ناتو مسئولیت خود را نسبت به این موضوع شناسایی و عمل کند.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: سازمان ملل در این زمینه باید نقش موثرتری داشته باشد و ادامه داد امیدوارم در پایان این کنفرانس مسیر و نقشه راه روشنی برای مبارزه با مواد مخدر در منشاء آن ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در ملاقات با «ولادین» رئیس مجلس دومای روسیه، در خصوص همکاری های اقتصادی بین ایران و روسیه بحث هایی صورت گرفت و پروژه های مهمی مطرح شد که باید پیگیری شود.

لاریجانی در خصوص اوضاع یمن توضیح داد: در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری های مشترکی بین ایران و روسیه وجود دارد در این زمینه کشورهای زیادی در خصوص مبارزه با تروریست حرف می زنند اما در نهایت ایران و روسیه در این زمینه عمل کردند و ضربه های مهمی به تروریست مخصوصا داعش در سوریه زده اند.

وی با بیان اینکه ایران به درخواست دولت عراق با این کشور در زمینه تروریست همکاری کرده است گفت: این همکاری به نحوی بوده است که امروز داعش در عراق تقریبا حضور ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مذاکرات ایران و روسیه در خصوص مبارزه با تروریسم و همکاری مشترک در این زمینه همچنان استوار است چرا که تروریست ها ضربه خورده اند اما از بین نرفته اند و می توانند در جای دیگری حضور پیدا کنند.

لاریجانی در خصوص وضعیت یمن عنوان کرد: از ابتدا در زمینه حل مسئله یمن تاکید به راه حل سیاسی داشتیم و عنوان شد که گروه های سیاسی دولت وحدت ملی ایجاد کنند اما برخی کشورها می خواهند از طریق نظامی موضوع را پیگیری کنند که توفیق پیدا نخواهند کرد و ما مجددا بر راه حل همکاری سیاسی تاکید می کنیم.

وی در زمینه صحبت های اسرائیل مبنی بر ضربه زدن به مواضع ایران در سوریه عنوان کرد: حرف های اسرائیل حرف های گزافی است و ربطی به نیروهای ایرانی ندارد و آن ها نمی توانند در این زمینه دسترسی داشته باشند.

لاریجانی تاکید کرد: اما رفتار اسرائیل رفتار نظامی گری در سوریه است و آن را محکوم می کنیم و متاسفانه برخی کشورها رفتارهای ماجراجویانه در منطقه دارند اما موفق نخواهند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این کنفرانس خبری در خصوص ضربه زدن اسرائیل به سوریه و میزان همکاری روسیه در این زمینه بیان داشت: این موضوع ربطی به بحث ایران و روسیه ندارد و اسرائیل همیشه رفتار متجاوزانه نسبت به سوریه داشته است و این رفتار همیشه برای منطقه مشکل زا بوده و روس ها نیز همیشه در این زمینه هشدارهایی داده اند.