مخالفت اسراییل و آمریکا با پایان جنگ غزه به دلیل ترس از پیروزی مقاومت فلسطین است
مخالفت اسراییل و آمریکا با پایان جنگ غزه به دلیل ترس از پیروزی مقاومت فلسطین است
یک کارشناس جبهه حوزه مقاومت گفت: آمریکا و اسراییل به این دلیل از پایان دادن به جنگ وحشت دارند که می‌دانند مقاومت فلسطین پیروز میدان است. اگر جنگ امروز متوقف شود اسراییل می‌تواند به اشغال بخشی از نوار غزه ادامه دهد اما این پیروزی سست است؛ چرا که در همین منطقه در حال تلفات دادن به نیروهای مقاومت است.

یک کارشناس جبهه حوزه مقاومت گفت: آمریکا و اسراییل به این دلیل از پایان دادن به جنگ وحشت دارند که می‌دانند مقاومت فلسطین پیروز میدان است. اگر جنگ امروز متوقف شود اسراییل می‌تواند به اشغال بخشی از نوار غزه ادامه دهد اما این پیروزی سست است؛ چرا که در همین منطقه در حال تلفات دادن به نیروهای مقاومت است.

به گزارش صبح اقتصاد سعدالله زارعی در سخنان قبل از خطبه‌های امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۲ نماز جمعه تهران با تحلیل وضعیت نیروهای مقاومت و اشغالگران ارتش اسراییل در غزه گفت: هم صهیونیستها و هم غربی‌ها از روند جنگ به شدت نگران هستند. این مساله نشان می‌دهد که روند جنگ در جهت اهداف آنان نیست.

رئیس موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور با استناد به گزارش و مقاله چند روزنامه غربی، گفت: روزنامه بلومبرگ چهارشنبه هفته گذشته نوشت کاخ سفید به طور فزاینده‌ای از رفتار اسراییل علیه حماس ناامید شده است و تلاش می‌کند به درگیری غزه سر و شکل بدهد. نیویورک تایمز به قلم توماس فریدمن نیز با اشاره به روند جنگ نوشت «نباید اسیر استراتژی نتانیاهو شویم. چرا که ممکن است سرنوشت جنگ را علیه همه کند.» این سخنان در کنار به دست نیاوردن هیچ دستاوردی در جنگ غزه موجب شده  نیان همه رژیم‌هایی که در منطقه به آمریکا وابسته‌اند به شدت متزلزل شود.

وی ادامه داد: فرمانده نظامی اسراییل از نظر آمریکایی‌ها ضعیف و دچار بحران است. نتانیاهو دوشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با فاکس نیوز وضعیت جنگ و حساسیت وضعیت را اعتراف کرد. وی گفت «باید پیروزی شویم تا از اسراییل محافظت کنیم. ما باید به خاطر دنیای متمدن امروز پیروز شویم. در حال نبردی هستیم که ما در حال جنگ در آنیم و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.» نتانیاهو در این مصاحبه یاد غربی‌ها انداخت که اسراییل برای چه هدفی در فلسطینی تاسیس شد و حالا اگر از بین برود تمام بنیان‌های غرب در خاورمیانه از هم می‌پاشد.

زارعی در ادامه گفت: سی ان ان هم اخیرا گزارشی منتشر کرد و موقعیت غرب در کشورهای اسلامی را بررسی کرد. این خبرگزاری نوشت «از سفارتهای غرب در کشورهای اسلامی اعلام خطر شده است که غربی‌ها در نسلهای آینده  کشورهای اسلامی جایگاهی ندارد.» این گزارش نظر چندین سفارت غربی در چند کشور اسلامی است.

وی با طرح این پرسش که سرنوشت جنگ غزه را چه کسانی تعیین می‌کنند، ادامه داد: در یک کلمه پاسخ این است که سرنوشت جنگ را استقامت و تاب‌آوری تعیین می‌کند. افرادی که تحمل سختی‌ها را داشته باشند هم بر اساس تعالیم قرآنی و هم بر اساس واقعیات صحنه جنگ پیروز میدان نبرد غزه خواهند بود.

این کارشناس جبهه  مقاومت ادامه داد: به صحنه غزه نگاه کنید، مردم این شهر زیر بمبارانها و شهادت عزیزانشان در عین مظلومیت نشان از اوج معنویت در آنان است. نمونه آن کودک پنج ساله فلسطینی که از برادر سه ساله‌اش که در حال جان دادن است می‌خواهد شهادتین را بخواند.

زراعی ادامه داد: مردم غزه با وجود شش هفته زیر بمباران اسراییلی‌ها هیچ تمایلی به ترک خانه و شهرشان ندارند حالا شما این مسالهرا قرار دهید کنار راهپیمایی اسراییلی‌ها به سمت دفتر نتانیاهو و اعتراض خانواده اسیران اسراییلی به آزادی فرزندان‌شان. به نظر شما در این صحنه استقامت در کجا و وارفتگی در کجاست؟ نکته دوم این است که نتانیاهو چه در عرصه بین‌المللی و چه در داخلی متهم است اما در مقابل، رهبران گروههای مقاومت از جمله اسماعیل هنیه، ابو عبیده، زیاد نخاله و سایر فرماندهان مقاومت در نزد مردم قهرمان هستند.

به باور زارعی مسئله‌ای که در استقامت مردم فلسطین در غزه تاثیرگذار است، نوع جنگ است.

این کارشناس جبهه مقاومت ادامه داد: دهها هزار رزمنده فلسطینی با دهها هزار سلاح از زیر زمین خارج می‌شوند و به جنگ‌افزارهای اسراییلی در غزه آسیب می‌زنند و بار دیگر به محل اختفای خود در زیر زمین بر می‌گردند. آسیب‌پذیری اسراییل در این روند بسیار مشهود است. کسی که حق است در خانه خودش از شرف و آزادیش دفاع می‌کند و حتما در برابر متجاوزی که با کشتن کودکان در حال اثبات خود است متفاوت است.

وی در تحلیل وضعیت اسراییل در نگاه غربی‌ها، گفت: غربی‌ها که با ناامیدی صحنه این جنگ را نگاه می‌کنند و هنوز منتظرند شاید اسراییلی‌ها به یک پیروزی معتبری برسند تا بتوانند پای میز مذاکره، صحنه را به نفع اسراییل تغییر دهند یادآوری می‌کنم که از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۱۳ جنگ در منطقه خاورمیانه راه انداختید. بررسی کنید تا ببینید در ۱۲ جنگ گذشته چه سرنوشتی نصیب‌تان شد. آیا غیر از این است که در تمام این جنگ‌ها شکست خوردید و تسلیم شدید و از منطقه خارج شدید؟ چه توقعی دارید ارتش شکست خورده اسراییل برای شما بتواند صحنه پیروزی خلق کند.

به گفته این کارشناس جبهه مقاومت، جنگ غزه در بین تمام ۱۳ جنگ گذشته در خاورمیانه در شمار جنگهای متوسطی است که جبهه مقاومت با آن روبروست.

زارعی تاکید کرد: جبهه مقاومت در جنگهای بزرگتر از این جنگ پیروز شده است. این جنگ از جنگ تکفیریها در عراق ضعیف‌تر بود و دیدید که این جنگ که مورد حمایت آمریکا هم بود به  شکست انجامید همچنین این جنگ از جنگ ۳۳ روزه هم ضعیف‌تر است و جبهه مقاومت در آن نبرد هم پیروز میدان شد.

وی با تحلیل دلایل بی‌رغبتی غرب برای پایان دادن به جنگ غزه، گفت: آمریکا و اسراییل به این دلیل از پایان دادن به جنگ وحشت دارند که می‌دانند مقاومت فلسطین پیروز میدان است. اگر جنگ امروز متوقف شود اسراییل می‌تواند به اشغال بخشی از نوار غزه ادامه دهد اما این پیروزی سست است چرا که در همین منطقه در حال تلفات دادن به نیروهای مقاومت است. اگر جنگ امروز متوقف شود معادله جنگ به نفع فلسطینی‌ها تمام می‌شود آن هم در شرایطی که اسراییل دنبال عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی است که در آن هم شکست خورده است.

به گفته این کارشناس جبهه مقاومت، جبهه مقاومت اکنون دارای امتیازاتی چون در اختیار داشتن صدها اسیر اسراییلی، در اختیار داشتن همبستگی و پشتوانه افکار عمومی جهان و یک دست شدن وحدت عملیاتی در مبارزان فلسطینی می‌باشد.

زارعی در پایان سخنانش با قرائت بخش‌هایی از پیام فرماندهان مقاومت غزه خطاب به ایران گفت: آنان در این پیام وضع خودشان و غزه را این طور جمع‌بندی کرده‌اند؛ شهادت در راه خدا را فوز عظیم می دانیم. چیزی نداریم که از دست بدهیم. بالاترین داشتهِ ما جان ماست. تمام اولیای الهی زحمت کشیدند و سختی دیدند و ما هم از آنان جدا نیستیم. همراهی مردم غزه با مقاومت بسیار بالا و حتی فوق تصور و توقع خود ما بود. اسراییل قبلا در برابر یک کشته ۱۰ کشته از ما می‌گرفت اما حالا در برابر یک شهید ما چند کشته می‌دهد.

  • منبع خبر : ایسنا