مایکروسافت، مسکو را به تلاش برای مداخله در انتخابات کنگره آمریکا متهم کرد
مایکروسافت، مسکو را به تلاش برای مداخله در انتخابات کنگره آمریکا متهم کرد

شرکت مایکروسافت عوامل وابسته به دولت روسیه را به تلاش برای اعمال نفوذ در انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، متهم کرد.  مایکروسافت اعلام کرد: «مشخص است که دموکراسی‌ها در سراسر جهان مورد هدف حملات قرار می‌گیرد. نهادهای خارجی حملات سایبری انجام می‌دهند تا ناهماهنگی ایجاد کرده و باعث […]

شرکت مایکروسافت عوامل وابسته به دولت روسیه را به تلاش برای اعمال نفوذ در انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، متهم کرد.

 مایکروسافت اعلام کرد: «مشخص است که دموکراسی‌ها در سراسر جهان مورد هدف حملات قرار می‌گیرد. نهادهای خارجی حملات سایبری انجام می‌دهند تا ناهماهنگی ایجاد کرده و باعث اختلال در انتخابات شوند. متاسفانه اینترنت به ابزاری برای برخی دولت‌ها تبدیل شده که از طریق آن به سرقت و افشای اطلاعات، اشاعه اطلاعات نادرست و حمله محتمل با هدف مداخله در سیستم‌های انتخاباتی استفاده می‌کنند.

ما شاهد چنین اقداماتی در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و انتخابات ماه مه گذشته فرانسه بودیم و اکنون دامنه این انتخابات همزمان با قرار گرفتن آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر گسترده‌تر شده است. بیشتر شدن حملات سایبری علیه هر دو حزب سیاسی آمریکا نشان دهنده این است که بخش فناوری باید اقدامات بیشتری برای کمک به تامین امنیت فرایندهای دموکراتیک به عمل آورد.

هفته گذشته واحد جرایم دیجیتال مایکروسافت حکم دادگاهی را با موفقیت اجرا و کنترل شش دامنه اینترنتی را به دست گرفت که توسط گروهی مرتبط به دولت روسیه به نام استرونتیوم یا APT28 ایجاد شده بودند. ما از این روش در دو سال گذشته ۱۲ بار استفاده کرده و ۸۴ پایگاه اینترنتی تقلبی را که مرتبط با این گروه بوده بسته‌ایم. عاملان این حملات می‌خواهند تا جایی که ممکن است حملات خود را طبیعی جلوه دهند و از همین رو سایت‌هایی را ایجاد می‌کنند که شبیه به سایت‌هایی است که قربانیان حملات آنها از آن بازدید کرده یا ایمیل دریافت می‌کنند. حملات هفته گذشته نیز در همین چارچوب صورت گرفته بود.

ما این نگرانی را داریم که این حملات در انتخابات ۲۰۱۸ برای گروه‌های متعددی که در هر دو حزب سیاسی آمریکا فعالیت می‌کنند، تهدید امنیتی ایجاد کند. از همین روست که ما امروز برنامه دفاع از دموکراسی مایکروسافت را با قسمت جدیدی به نام «مایکروسافت اکانت‌گارد» (Microsoft AccountGuard) توسعه می‌بخشیم. این قسمت جدید با استفاده از آخرین فناوری‌های امنیت سایبری در اختیار تمامی کاندیداها و کمپین‌ها در سطوح مختلف محلی، ایالاتی و فدرال قرار می‌گیرد و همچنین به اندیشکده‌ها و نهادهای سیاسی که از نظر ما مورد هدف هستند، داده می‌شود. این فناوری برای کاندیداها، کمپین‌ها و نهادهای سیاسی مرتبطی که از آفیس ۳۶۵ استفاده می‌کنند، رایگان است».

ایکروسافت فهرست سایت‌هایی را که به تازگی مسدود کرده، به شرح زیر اعلام کرده است.