مدرسه بین المللی تابستانی «پدیده‌های گرفت» برگزار می شود
مدرسه بین المللی تابستانی «پدیده‌های گرفت» برگزار می شود

مدرسه بین المللی تابستانی ایرانی- فرانسوی اخترفیزیک با محوریت «پدیده‌های گرفت» در دانشگاه تبریز برگزار می شود.  پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی دانشگاه تبریز در نظر دارد مدرسه بین المللی تابستانی ایرانی- فرانسوی اخترفیزیک را طی روزهای ۵ و ۶ مرداد ۱۳۹۷ برگزار کند. این مدرسه با مشارکت محققان ایرانی و فرانسوی و به مناسبت […]

مدرسه بین المللی تابستانی ایرانی- فرانسوی اخترفیزیک با محوریت «پدیده‌های گرفت» در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی دانشگاه تبریز در نظر دارد مدرسه بین المللی تابستانی ایرانی- فرانسوی اخترفیزیک را طی روزهای ۵ و ۶ مرداد ۱۳۹۷ برگزار کند.

این مدرسه با مشارکت محققان ایرانی و فرانسوی و به مناسبت ماه گرفتگی و نیز پدیده نادر تقارن مریخ برگزار خواهد شد.

فراهم آوردن محیطی مناسب به منظور گفتگو و تبادل نظر در زمینه آشنایی با پدیده های گرفت و نقش ویژه آنها در شناسایی مجهولات حوزه اختر فیزیک از اهداف عمده این مدرسه بوده و فرصت مناسبی برای محققین و علاقمندان به ویژه دانش پژوهان جوان و دانشجویان است که با شرکت در آن از سخنرانی‌های متخصصین برجسته مدعو داخلی و خارجی در این زمینه بهره برده و به بحث و تبادل نظر بپردازند.

کمیته علمی اعضای ایرانی پروفسور یوسف ثبوتی، سعداله نصیری قیداری، دکتر علی عجب‌شیری‌زاده (دبیر)، احسان توابی، اسداله قمری نژاد و علی ابراهیمی سراج و اعضای فرانسوی مدرسه، ژان پییر روزلوت، سرژ کوچمی، ژان لوک مارتین، سیلویه لورنت، فیلیپ مورال، پاتریس گارموت و ژان موته است.

در این مدرسه دانشجویان و علاقمندان می‌توانند شرکت کنند.