مدودف: روسیه حق دارد در صورت لزوم از سلاح هسته‌ای استفاده کند
مدودف: روسیه حق دارد در صورت لزوم از سلاح هسته‌ای استفاده کند
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ظهور سلاح‌های هسته‌ای در همسایگان متخاصم مانند اوکراین نازی انجام خواهد داد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ظهور سلاح‌های هسته‌ای در همسایگان متخاصم مانند اوکراین نازی انجام خواهد داد.

به گزارش صبح اقتصاد، مدودف در تلگرام نوشت: دشمنان ما دوست دارند جملات فاخر بیان کنند. با اصطلاحات «آزادی»، «دموکراسی»، «ماموریت».

وی افزوده است: موضوع روزهای اخیر تهدید هسته‌ای روسیه است. بایدن و تراس و سالیوان‌های مختلف از روسیه می خواهند که دست خود را از “دکمه هسته‌ای” بردارد. آنها با هم، دائماً ما را تهدید می‌کنند که اگر روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کند، عواقب “هولناک” خواهد داشت.

مدودف نوشت: باید دوباره به شما یادآوری کنم – برای ناشنوایانی که فقط خودشان را می شنوند. روسیه حق دارد در صورت لزوم از سلاح هسته‌ای استفاده کند. در موارد از پیش تعیین شده مطابق با اصول سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته ای، اگر ما یا متحدانمان با استفاده از این نوع سلاح مورد حمله قرار گیرند یا اگر تجاوز با استفاده از سلاح های متعارف موجودیت کشور ما را تهدید کند.

وی تصریح کرده است: رئیس جمهور روسیه اخیراً مستقیماً در این مورد صحبت کرد. علاوه بر این، ما هر کاری خواهیم کرد تا از ظهور سلاح‌های هسته ای در همسایگان متخاصم خود جلوگیری کنیم. مثلاً در اوکراین نازی که امروزه مستقیماً توسط کشورهای ناتو کنترل می شود.  بیهوده است که روی دلیل و اراده سیاسی رژیم کی‌یف حساب کنیم. اما هنوز امیدی شکننده به عقل سلیم و احساس صیانت از خود وجود دارد. آنها درک می‌کنند که اگر تهدید روسیه از حد تعیین شده فراتر رود، ما باید پاسخ دهیم. بدون اینکه از کسی اجازه بگیریم، بدون مشورت طولانی و قطعا بلوف نیست.

مدودف تاکید کرده است: تصور کنید روسیه مجبور شود از مهیب‌ترین سلاح علیه رژیم اوکراین استفاده کند، رژیمی که مرتکب یک اقدام تجاوزکارانه در مقیاس وسیع شده است که برای موجودیت کشور ما خطرناک است. من معتقدم که ناتو حتی در این شرایط مستقیماً در درگیری دخالت نخواهد کرد. به هر حال، امنیت واشنگتن، لندن و بروکسل برای ائتلاف آتلانتیک شمالی بسیار مهمتر از سرنوشت اوکراین در حال نابودی است که هیچ کس به آن نیاز ندارد، حتی اگر به وفور تسلیحات مختلف تامین شود. عرضه تسلیحات مدرن فقط یک تجارت برای کشورهای غربی است، اما به شدت در نفرت نسبت به ما نقش دارد.

  • منبع خبر : ایسنا