مدودف: سقوط کی‌یف منجر به راه‌حل صلح‌آمیز برای اوکراین خواهد شد
مدودف: سقوط کی‌یف منجر به راه‌حل صلح‌آمیز برای اوکراین خواهد شد
معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اعلام اینکه اوکراین و آمریکا خواستار صلح برای اوکراین نیستند، رجزخوانی‌های آنها درباره به اصطلاح "ضد حمله بزرگ" کی‌یف را چیزی به جز "افسانه" ندانست.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اعلام اینکه اوکراین و آمریکا خواستار صلح برای اوکراین نیستند، رجزخوانی‌های آنها درباره به اصطلاح “ضد حمله بزرگ” کی‌یف را چیزی به جز “افسانه” ندانست.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه با انتشار پستی در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام به اعلامیه اخیر آمریکا درباره اختصاص کمک‌های بیشتر به اوکراین واکنش نشان داد.

اخیرا رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور درخواست ۱۳.۱ میلیارد دلار کمک‌های نظامی بیشتر برای اوکراین را مطرح کرده که از این مبلغ، حدود ۹.۵ میلیارد دلار به وزارت دفاع آمریکا تعلق گرفته و ۳.۶ میلیارد دلار نیز صرف پشتیبانی نظامی برای اوکراین می‌شود.

مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه اظهار کرد، کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین برای چیزی به جز پشتیبانی از “افسانه ضد حمله بزرگ” اوکراین نیست اما تنها چیزی که منجر به راه حلی صلح آمیز برای اوکراین خواهد شد سقوط شهر کی‌یف است اما آمریکا چنین سناریویی را نمی‌پذیرد.

رئیس جمهور سابق روسیه بیان کرد: “مردمی که دارند در سنگرهای یک کشور تجزیه شده رنج می‌کشند واقعا و تنها چیزی که نیاز دارند تسلیم شدن است و همین شاید راه را برای صلح باز کند. اما نه واشنگتن و نه کی‌یف صلح را نمی‌خواهند”.

مدودف خاطرنشان کرد، آمریکا با ایجاد “افسانه ضدحمله بزرگ” اوکراین تنها به دنبال حمایت از “افسانه اقصاد بزرگ دلاری” است.

مدودف همچنین تاکید کرد، این پول هیچ کمک موثری به رژیم کی‌ِیف و نیروهای مسلح اوکراین نخواهد کرد.

انتهای پیام