مدیرعامل بانک تجارت روز صنعت پتروشیمی را تبریک گفت
مدیرعامل بانک تجارت روز صنعت پتروشیمی را تبریک گفت
رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در پیامی به مناسبت فرارسیدن هشتم دی‌ماه روز ملی صنعت پتروشیمی، این روز را به مدیران و کارکنان پرتلاش این صنعت تبریک گفت.

مدیرعامل بانک تجارت روز صنعت پتروشیمی را تبریک گفت

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در پیامی به مناسبت فرارسیدن هشتم دی‌ماه روز ملی صنعت پتروشیمی، این روز را به مدیران و کارکنان پرتلاش این صنعت تبریک گفت.

صنعت پتروشیمی به‌عنوان یک صنعت ارزش‌آفرین و عامل مهم توسعه پایدار، با استفاده از دانش متخصصان پرتوان ایرانی و همگام با استانداردهای جهانی، فرصت‌های طلایی را برای شکوفایی اقتصادی فراهم کرده است.

از امتیازات مهم صنعت پتروشیمی ایران می‎توان به تأمین مواد اولیه در داخل کشور اشاره کرد. با گسترش این صنعت ضمن رفع بسیاری از نیازهای داخلی، ارزش‌افزوده نفت سیاه نیز به داخل کشور بازگشته و رونق اقتـصادی کشور محقق می‌شود.

تنوع محصولات پتروشیمی تکمیل‌کننده حلقه‌های مفقوده صنایع مختلف است و بدون شک توسعه صنایع وابسته این صنعت نقش به‌سزایی در پیشرفت صنعت پتروشیمی خواهد داشت. یکی از مهمترین ویژگی‌های این صنعت ارزش افزوده بسیار بالای آن است. به این ترتیب که با تغییرات شیمیایی و فیزیکی بر هیدروکربورهای نفتی و گازی می‌توان ارزش افزوده مناسبی ایجاد کرد. از ویژگی‌های دیگر صنعت پتروشیمی، تنوع محصولات آن و تأمین مواد اولیه هزاران کارگاه و کارخانه صنایع پایین‌دستی آن است که تاثیری مستقیم در اشتغال‌زایی و کسب درآمدهای ارزی و قطع وابستگی اقتصاد کشور دارد.

طبق گزارش‌های معتبر بین‌المللی، در صنایع پایین دستی پتروشیمی نظیر صنایع پلاستیک با صرف هزینه‌ای به مراتب کمتر می‌توان به ایجاد اشتغال پرداخت و حمایت از این صنعت در راستای اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک ارزش محسوب می‌شود.

بانک تجارت نیز در همین راستا و با عنایت به اهمیت استراتژیک این صنعت، همکاری با شرکت‌های فعال این عرصه را در دستور کار خود قرار داده و همواره سعی بر آن داشته تا با ارائه خدمات مالی و بانکی باکیفیت و متناسب با نیاز صنعت، به پشتیبانی مطمئن برای شرکت‌های بزرگ پتروشیمی کشور تبدیل شود.

فرارسیدن هشتم دی‌ماه روز صنعت پتروشیمی را به خانواده بزرگ و فخیم این صنعت تبریک گفته و امیدوارم این روز فرخنده به مطلع پرفروغ پتروشیمی ایران اسلامی تبدیل شود.

رضا دولت آبادی

مدیرعامل بانک تجارت