مدیرعامل شرکت مس : فروش شرکت مس از ۲۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد
مدیرعامل شرکت مس : فروش شرکت مس از ۲۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد
شما و اقتصاد: دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مجموع فروش شرکت ملی صنایع مس ایران تا پایان بهمن‌ماه سال 1398، به 20 هزار و 182 میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 145 درصدی فروش داشته است.

فروش شرکت مس از ۲۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد/شرکت مس پیشتاز در تحقق برنامه‌های تولید

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مجموع فروش شرکت ملی صنایع مس ایران تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸، به ۲۰ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴۵ درصدی فروش داشته است.

مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر و با بیان این که فروش بهمن ماه شرکت مس حدود ۱۸۷۱ میلیارد تومان بوده است درباره تحقق برنامه‌های تولیدی شرکت مس در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۱۳۹۸ گفت: شرکت مس طی این بازه زمانی، ۲۲۴هزار و ۳۳۳تن کاتد مس تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود هزار تن بیشتر تولید کرده است. وی افزود: همچنین طی این بازه زمانی شرکت مس ۲۷۴هزار و ۲۵۰تن آند تولید کرده است که با این میزان تولید برنامه ۱۱ ماهه امسال را با رشد ۲ درصدی محقق کرده است. وی ادامه داد: علاوه بر این تا پایان بهمن‌ماه سال جاری، تولید کارخانه ذوب مجتمع مس سرچشمه ۲۱۸ هزار و ۶۳۴ تن بوده است که نسبت به برنامه ۱۹۷ هزار و ۴۳۴ تنی رشد ۱۱ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹ درصدی داشته است. سعدمحمدی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن‌ماه ۱۳۹۸، تولید کاتد پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه ۱۴۸ هزار و ۴۹۸ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی داشته است. به گفته مدیرعامل شرکت مس، طی ۱۱ماهۀ ابتدایی سال جاری درمجموع ۴۹میلیون و ۴۲۴هزار تن سنگ سولفور برداشت شده است که ۳درصد از برنامه در نظر گرفته شده برای برداشت سنگ سولفور جلوتر است. سعدمحمدی همچنین گفت: تولید کنسانتره مس نیز در این مدت، رشد قابل‌توجهی داشته است؛ به‌طوری‌که طی این مدت، شرکت مس ۱میلیون و ۹۳ هزار تن کنسانتره مس تولید کرده است که نسبت به برنامه تعریف‌شدۀ ۱ میلیون و ۵۷ هزار تنی، رشد ۳درصدی نشان می‌دهد. مدیرعامل شرکت مس در ادامه به میزان تولید مس محتوی معدنی شرکت مس اشاره کرد و گفت: در ۱۱ماهۀ ابتدایی امسال این شرکت درمجموع ۲۷۳هزار و ۷۱۹ تن مس محتوی معدنی تولید کرده است که در مقایسه با برنامه ۲۶۵ هزار و ۴۴۲ تنی، رشد ۳ درصدی داشته است. مس پرس