مدیر اطلاعات ملی آمریکا: تروریست‌ها در یمن، سوریه، سومالی و عراق تهدید هستند نه افغانستان
مدیر اطلاعات ملی آمریکا: تروریست‌ها در یمن، سوریه، سومالی و عراق تهدید هستند نه افغانستان
مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت، بزرگترین تهدید برای آمریکا از جانب تروریست‌های بین‌المللی از کشورهایی چون یمن، سوریه، سومالی و عراق است نه افغانستان.

به گزارش صبح اقتصاد مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت، بزرگترین تهدید برای آمریکا از جانب تروریست‌های بین‌المللی از کشورهایی چون یمن، سوریه، سومالی و عراق است نه افغانستان.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، آوریل هینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در کنفرانس امنیت ملی در واشنگتن گف: اگرچه مقام‌های اطلاعات کشور از نزدیک در حال رصد این مساله هستند که آیا گروه‌های ترویستی در داخل افغانستان در حال قدرت گیری مجدد هستند یا خیر. آن هم در کشوری که دیگر نگرانی اولیه ما بابت پناه دادن به گروه‌های تروریستی و انجام حملات به آمریکا نیست.

وی ادامه داد: ما افغانستان را جزو کشورهای نخست در تهدیدهای تروریستی نمی‌دانیم. اکنون یمن، سوریه، عراق و سومالی تهدید اصلی هستند. اینها بزرگترین تهدید برای آمریکا به شمار می‌روند.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا همچنین گفت: تمرکز اصلی آژانس‌های اطلاعات آمریکا نظارت بر احتمال گروه گیری مجدد تروریست‌ها در افغانستان است و علتش هم، توقف جمع آوری اطلاعات از داخل این کشور از زمان خروج نیروهای آمریکایی است.

اظهارات وی در حالی مطرح شده که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بابت خروج عجولانه و شتابزده‌اش از افغانستان هم از سوی جمهوری خواهان و هم از جانب دموکرات‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

این مقام ارشد اطلاعات آمریکا همچنین به مساله تهدید از جانب تروریست‌های داخلی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این یک تهدید رو به رشد و نگران کننده است. همچنین اولویت‌های اصلی آژانس‌های اطلاعاتی ما مقابله با چین، تحقیق و تفحض درباره فناوری نوظهور و جدید، توسعه، توسعه تخصص در روندهای بی ثبات کننده بلند مدت مانند تغییرات آب و هوا، سلامت عمومی و ایجاد مشارکت با بخش خصوصی است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا همچنین در پاسخ به این سوال که آژانس‌های اطلاعاتی این کشور برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست چه می‌کنند، گفت: کنگره به اطلاعات ملی آمریکا دستور داده تا یک مرکز مقابله با نفوذ غیرسازنده خارجی ایجاد کند.

وی افزود: شما نمی‌توانید به دنبال همه اطلاعات غلط در همه جا بروید. بنابراین، باید بفهمید که مهمترین چیز چیست و چگونه می‌توان آن را مدیریت کرد.