مذاکرات صلح روسیه و ژاپن آغاز شد
مذاکرات صلح روسیه و ژاپن آغاز شد

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای ژاپنی خود از آغاز مذاکرات برای امضای معاهده صلح خبر داد. به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «تارو کانو» وزیر امورخارجه ژاپن گفت امروز مسکو و توکیو مذاکرات را در مورد یک معاهده […]

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای ژاپنی خود از آغاز مذاکرات برای امضای معاهده صلح خبر داد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «تارو کانو» وزیر امورخارجه ژاپن گفت امروز مسکو و توکیو مذاکرات را در مورد یک معاهده صلح آغاز می کنند.

لاوروف گفت: طبق دستورالعمل رهبران ما و با توجه به نتایج نشست ها در سنگاپور در ماه نوامبر و در بوئنوس آیرس در دسامبر سال گذشته، ما امروز مذاکراتی را با موضوع معاهده صلح آغاز می کنیم.

وی افزود: روسیه تلاش های بیشتری برای برقراری روابط بین مسکو و توکیو در یک سطح کیفی جدید، انجام می دهد. روابط روسیه و ژاپن در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی پیشرفت داشته و در برخی از حوزه ها در حال توسعه است.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز گفت: پتانسیل زیادی در روابط بین روسیه و ژاپن وجود دارد.

وی افزود: در ماه های گذشته، توافق در مورد اجتناب از مالیات های دوجانبه به اجرا در آمد و تسهیل نظام روادید برای گروه های گردشگران روسی اجرا شد. علاوه بر این، روابط اقتصادی دوجانبه همواره در حال توسعه است./مهرنیوز