امسال مراسم جشن خانه سینما برگزار نمی‌شود
امسال مراسم جشن خانه سینما برگزار نمی‌شود

مدیرعامل خانه سینما اعلام کرد: بیستمین جشن خانه سینما بدون برگزاری مراسمی ویژه و فقط با داوری فیلم‌ها برپا خواهد شد.  نشست خبری بیستمین جشن خانه سینما با حضور علی نصیریان، رییس جشن، تورج منصوری دبیر هیات مدیره آکادمی و مدیرعامل خانه سینما صبح سه شنبه ۱۹ تیرماه در خانه سینما برگزار شد. در ابتدای […]

مدیرعامل خانه سینما اعلام کرد: بیستمین جشن خانه سینما بدون برگزاری مراسمی ویژه و فقط با داوری فیلم‌ها برپا خواهد شد.

 نشست خبری بیستمین جشن خانه سینما با حضور علی نصیریان، رییس جشن، تورج منصوری دبیر هیات مدیره آکادمی و مدیرعامل خانه سینما صبح سه شنبه ۱۹ تیرماه در خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای این نشست منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما تصمیمی را که به تایید هیات رییسه جشن رسیده بود اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه جشن امسال آخرین دوره از شیوه‌ای است که ۲۰ سال برگزار می‌شد، گفت: بار اجرایی جشنواره امسال به عهده مازیار میری است و آنچه اعلام می‌کنم شاید با فضای کنونی به نوعی هم‌پیمانی است و از زوایای گوناگون تعرضات اقتصادی و فرهنگی وارد می‌شود سهم‌ خود را باید ادا کنیم.

شاهسواری افزود: ایام پرغصه و پرقصه‌ای را می‌گذرانیم و به اتکای آن راز عمیق تاریخ ما که میهن دوستی را در خود دارد، امسال براساس سیاست چند سال خود که می‌گوید سینمای ایران قابل تفکیک نیست و رو به مردم ایران دارد، تصمیم گرفتیم جشن سینما را با داوری خوب به قوت اجرا کنیم اما از مراسم بزرگ‌ و هزینه اضافی خود داری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چنین تصمیمی ‌برای ما سخت بود چون قرار بود یک روز خوش داشته باشیم ولی این یک تصمیم جمعی بود. مجوز این کار باید از رییس جشن هم گرفته می شد و خوشحالم که از سوی آقای نصیریان تشویق هم شدیم.

وی ادامه داد: ما در برخی موارد چاره‌ای جز سکوت کنیم و نمی‌توانیم حیثیت همکاران خود را در ویترین رسانه‌ای بگذاریم ما می بایست کار کنیم چون فضای خانه سینما فضای کار است.