مراکز عمده فروش مواد محترقه تحت نظر هستند
مراکز عمده فروش مواد محترقه تحت نظر هستند

رئیس پلیس پایتخت گفت: عملیات ویژه پلیس در چهارشنبه آخر سال از ساعت ۱۵ آغاز می شود و هم اکنون مراکز عمده فروش مواد محترقه تحت نظر هستند. سردار حسین رحیمی درباره چهارشنبه آخر سال و حوادث متعدد در این شب گفت: بار دیگر تاکید می کنم که بدون هیچ گونه اغماض و با قاطعیت […]

رئیس پلیس پایتخت گفت: عملیات ویژه پلیس در چهارشنبه آخر سال از ساعت ۱۵ آغاز می شود و هم اکنون مراکز عمده فروش مواد محترقه تحت نظر هستند.

سردار حسین رحیمی درباره چهارشنبه آخر سال و حوادث متعدد در این شب گفت: بار دیگر تاکید می کنم که بدون هیچ گونه اغماض و با قاطعیت تمام با افرادی که در این شب هنجارشکنی کنند، برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در این زمینه چند مسئله حائز اهمیت است که نخستین آن، نقش خانواده هاست.

رئیس پلیس پایتخت توضیح داد: خانواده ها در زمینه پیشگیری از حوادث نقش بسیار پررنگی دارند. آن ها با نظارت بر رفتار فززندانشان می توانند مانع بسیاری از حوادث در این شب شوند.

وی افزود: بیشترین آسیب ها در این شب مربوط به نوجوانان است و ما از خانواده ها می خواهیم در این شب در کنار فرزندانشان باشند و بر رفتارهای آن ها نظارت کنند.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه گفت: موضوع دیگر تذکراتی است که ما به اصناف داده ایم.

سردار رحیمی در این باره گفت: مراکز عمده ای که در کار خرید و فروش این مواد هستند نه تنها تذکرات لازم را دریافت کرده اند، بلکه تحت نظر و مراقبت هستند و ما در صورت مشاهده عرضه محصولات ناهنجار و غیرمتعارف به شدیدترین شکل با آن ها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: این واحدهای صنفی و چند پاساژ معروف در این حوزه در صورت تخلف بلافاصله از سوی پلیس پلمب خواهند شد و با فروشندگان برخورد می شود.

سردار رحیمی به صنف شیمیایی فروش ها هم اشاره کرد و گفت: ما جلساتی را با صنف شیمیایی فروش ها داشته ایم و تذکرات لازم به این صنف هم داده شده و عنوان کردیم در صورت تخلف و تولید مواد محترقه خطرناک با قاطعیت با آن ها برخورد می شود.

رئیس پلیس پایتخت درباره کسانی که در خیابان ها نیز مواد محترقه می فروشند گفت: آن ها هم اگر مواد غیراستاندارد و غیر عرف بفروشند، شامل برخورد پلیس خواهند شد.

سردار رحیمی در خصوص جوانان و نوجوانانی که در سطح خیابان رفتار ناهنجار می کنند نیز گفت: متاسفانه شاهدیم که بسیاری از جوان ها و نوجوان ها در این شب آسیب جدی می بینند  علاوه بر نقص عضو موارد فوتی هم داریم، لذا ما با هر گونه سلب آرامش اجتماعی برخورد می کنیم.

وی افزود: همچنین با هماهنگی هایی که با مقام قضایی شده، خودروهایی که در این شب با حرکات غیرعرف همراه باشند، توقیف می شوند و این توقیف تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس پایتخت در خاتمه با اشاره به حضور گسترده پلیس در این شب در سطح خیابان ها گفت: نیروهای ما از ساعت ۱۵ در آماده باش کامل خواهند بود و تمام سعی ما این است که شب آرامی را برای شهروندان رقم بزنیم.