مربیان باختشان را گردن داوران لیگ کشتی نیاندازند
مربیان باختشان را گردن داوران لیگ کشتی نیاندازند
رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی با دفاع تمام قد از عملکرد داوران در رقابت های مرحله نهایی لیگ کشتی گفت: متاسفانه مربیان ما با قوانین روز داوری آشنا نیستند.

به گزارش صبح اقتصاد رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی با دفاع تمام قد از عملکرد داوران در رقابت های مرحله نهایی لیگ کشتی گفت: متاسفانه مربیان ما با قوانین روز داوری آشنا نیستند.

محمد مصلایی پور در گفتگو با ایسنا، با تمجید از عملکرد داوران در مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد و فرنگی، اظهار کرد: در این ۱۴ سالی که افتخار این را دارم که به عنوان داور بین المللی کشتی فعالیت کنم، با صراحت می گویم یکی از بی نقص‌ترین قضاوت‌ها را در مسابقات مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ مشاهده کردم تا جایی که در هیچ مسابقه‌ای جای بازنده و برنده عوض نشد و حق به حقدار رسید.

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، با قدردانی از تمامی داوران کشتی بخاطر عملکرد خوبشان در مسابقات لیگ آزاد و فرنگی، گفت: یکی از عوامل مهم عملکرد بسیار خوب داوران، صحبت های دبیر قبل از مسابقات مرحله نهایی با داوران بود که از داوران تشکر و قدردانی کرد و با تاکید بر جایگاه ویژه شان به آن ها دلگرمی داد. همین موضوع باعث شد داوران با روحیه مضاعف روی تشک مسابقات بروند و عملکرد بی نقصی را داشته باشند. بنده نمره عالی به همه داوران می دهم و باز هم از آن ها تشکر می کنم.

وی درباره اعتراض علیرضا رضایی سرمربی تیم سهند ارس از اشتباهات داوران در مسابقه مرحله نیمه نهایی، گفت: اینکه مربیان باختشان را تقصیر داوران می اندازند متاسفانه در کشتی ایران یا حتی دیگر کشورها در حال مرسوم شدن است. علت اصلی نیز این است که متاسفانه مربیان ما از علم روز داوری به دور هستند و اطلاع کافی از قوانین روز داوری جهان ندارند.

داور المپیکی کشتی ایران، افزود: بنده به عنوان سرپرست فنی مسابقات از نزدیک شاهد قضاوت داوران بودم و فیلم مسابقاتی که اعتراض درباره آن ها وجود داشت را بازبینی کردم. حتی از داوران خارج از ایران نیز مشورت گرفتم اما هیچ اشتباهی ندیدم و داوران خارجی نیز بر عملکرد بی نقص داوران ما صحه گذاشتند. کاملا این صحبت ها علیه داوران را رد می کنم و تاکید می کنم کار داوران ما در مسابقات بی نقص بود.

مصلایی پور در پایان خاطرنشان کرد: اگر هر مربی ادعا دارد که حق کشتی گیرش ضایع شده به کمیته داوران درخواست بدهد، ما این آمادگی را داریم تا مسابقه را آنالیز می کنیم و حتی روی سایت فدراسیون کشتی هم قرار می دهیم. بدون شک اگر سر سوزنی هم داور ما اشتباه کرده باشد و حقی ضایع شده باشد صراحتا بر اشتباه خود اقرار می کنیم اما مطمئن باشید باصراحت می گویم هیچ اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه هیچ کدام از مسابقات مراحل نهایی لیگ رخ نداد و کاملا از عمکلرد داوران دفاع می کنم.