مربی بزرگ خارجی برای سپاهان مناسب‌ترین گزینه است
مربی بزرگ خارجی برای سپاهان مناسب‌ترین گزینه است
یک بازیکن پیشین سپاهان می‌گوید مربی ایرانی تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد و در این مقطع مربی بزرگ خارجی برای سپاهان مناسب‌تر است.

به گزارش صبح اقتصاد یک بازیکن پیشین سپاهان می‌گوید مربی ایرانی تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد و در این مقطع مربی بزرگ خارجی برای سپاهان مناسب‌تر است.

مهدی کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره جدایی محرم نویدکیا از سپاهان اظهار کرد: این نظر شخصی خود نویدکیا است و باید منتظر بمانیم و ببینیم دلیلش فنی است یا خیر. این استعفا به راحتی مورد قبول قرار گرفت و نمی‌دانم دلیلش چه بود. سپاهان از همه نظر شرایط خوبی داشت اما فشار روی نویدکیا در سال گذشته زیاد بود. نویدکیا فشار را روی بازیکنانش نمی‌گذاشت و فقط خودش را مسئول می‌دید. در مدتی هم که گذشته مذاکراتی با باشگاه داشته است و در نهایت چنین تصمیمی گرفته شده است.

او ادامه داد: وضعیت خیلی خطرناک شده است. شاید اصلا رفتن نویدکیا فنی نبوده است و شاید به مدیریت برگردد. با همه این‌ها بدترین خبر برای سپاهان این است که قرارداد بسیاری از بازیکنان این تیم پایان یافته است و برای انتخاب سرمربی بعدی ممکن است فرصت تمدید یا خرید بازیکنان جدید را از دست دهند. این مساله بسیار به تیم ضربه می‌زند و از دست دادن زمان، مشکلات زیادی را برای سپاهان به وجود می‌آورد.

این بازیکن پیشین درباره گزینه‌های جانشینی نویدکیا گفت: سپاهان نشان داده با مربیان خارجی موفق عمل می‌کند و با کرانچار و بوناچیچ عملکرد موفقی داشته است. سپاهان باشگاه بزرگی است و بازیکن بزرگ و باتجربه بیشتر می‌تواند به این تیم کمک کند. مربی به هر حال دانش خودش را دارد اما مهم ترین مساله نقل و انتقالات است که بسیار تعیین کننده خواهد بود. بستن تیم و شاکله سازی یک تیم مهم تر از هر چیزی است و از این نظر یک مربی ایرانی بهتر می‌تواند کمک کند.

او ادامه داد: از نظر دانش اگر یک مربی بزرگ بیاید می‌تواند سپاهان را در شرایط خوبی قرار دهد. مربی ایرانی در شرایط پس از باخت ممکن است تحت فشار بیش‌تری قرار بگیرد و در این مقطع مربی بزرگ خارجی برای سپاهان مناسب‌تر است. البته فرصت جذب بازیکنان خوب را نباید از دست دهند و هم‌زمان باید به سراغ جذب بازیکنان باکیفیت بروند. اگر مربی خارجی بیاید به فوتبال ایران اشراف ندارد و زمان می‌برد تا به آشنایی کامل برسد. به همین دلیل باشگاه سپاهان باید به سرعت برای جذب بازیکنان خوب اقدام کند و بازیکنان تیم را هم تمدید کنند.