زمان آغاز مرحله رزرو و فروش بلیت جام جهانی
زمان آغاز مرحله رزرو و فروش بلیت جام جهانی

هواداران فوتبال از سراسر جهان از فردا – پنجشنبه – می توانند با مراجعه به تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال – فیفا – برای رزرو بلیت مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ اقدام کنند.  به گزارش روز چهارشنبه تارنمای رسمی فیفا، جام جهانی فوتبال سال آینده با حضور ۳۲ تیم به میزبانی روسیه برگزار می شود. […]

فیفا

هواداران فوتبال از سراسر جهان از فردا – پنجشنبه – می توانند با مراجعه به تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال – فیفا – برای رزرو بلیت مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ اقدام کنند.

 به گزارش روز چهارشنبه تارنمای رسمی فیفا، جام جهانی فوتبال سال آینده با حضور ۳۲ تیم به میزبانی روسیه برگزار می شود. علاوه بر میزبان جام، تاکنون تیم های برزیل، ایران، ژاپن، مکزیک، بلژیک، کره جنوبی و عربستان سعودی صعود خود را به جام جهانی ۲۰۱۸ قطعی کرده اند.
هواداران فوتبال در سراسر جهان از فردا پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه (ساعت ۱۲ ظهر به موقت مسکو) می توانند با مراجعه به تارنمای فیفا برای تهیه بلیت اقدام کنند. فروش بلیت جام جهانی به طور انحصاری در تارنمای رسمی فیفا انجام می شود.
هزینه خرید بلیت های جام جهانی از چهار میلیون و ۵۰۰ ریال آغاز و تا ۴۸ میلیون ریال در هر بلیت در نوسان است.
«فاطمه سامورا» دبیر کل سنگالی فیفا گفت: ما سیستم بلیت فروشی ایجاد کرده ایم و همه هواداران فرصت عادلانه برای تهیه بلیت دارند. عرضه بلیت در دو مرحله انجام می شود.
وی گفت: در مرحله اول که شامل دو دوره است فرآیند بلیت فروشی از ۱۴ سپتامبر – ۲۳ شهریور – آغاز می شود و تا ۱۲ اکتبر – ۲۰ مهر – ادامه دارد، هواداران می توانند درخواست های خود را ثبت کنند. در این دوره همه متقاضیان فرصت برابر دارند و فرقی نمی کند که نخستین روز یا آخرین روز درخواست داده باشند.
در مواردی که تعداد بلیت های درخواستی از بلیت های موجود بیشتر باشد، بلیت ها به صورت تصادفی و قرعه کشی به هواداران داده می شود. متقاضیان تا ۱۶ نوامبر – ۲۵ آبان ماه – از سرنوشت درخواست های خود (موفق یا ناموفق) مطلع خواهند شد.
دبیر کل فیفا گفت: دوره دوم از ۱۶ نوامبر – ۲۵ آبان – تا ۲۸ نوامبر – ۷ آذر است و بلیت ها بر اساس اولویت مراجعه عرضه می شود.
وی افزود: مرحله دوم نیز شامل دو دوره است و بعد از قرعه کشی جام جهانی در روز اول دسامبر سال ۲۰۱۷ – ۱۰ آذر ماه – آغاز می شود. بلیت فروشی در دوره اول این مرحله از پنجم نوامبر سال ۲۰۱۷ – ۱۴ آذر – تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ – ۱۱ بهمن – بر اساس انتخاب تصادفی انجام می شود و از ۱۳ مارس سال ۲۰۱۸ – ۲۲ اسفند – تا سوم آوریل سال ۲۰۱۸ – ۱۴ فروردین ۹۷ – بر اساس اولویت مراجعه خواهد بود.
بلیت هایی که در مرحله اول و دوم خریداری شده اند، در طول هفته های قبل از شروع جام جهانی به طور رایگان در اختیار هواداران قرار می گیرد. ارسال بلیت ها از فروردین و اردیبهشت ۹۷ شروع می شود.
فروش لحظه آخری
این مرحله آخرین فرصت تهیه بلیت جام جهانی است که براساس اولویت مراجعه از ۲۹ فروردین تا ۲۴ تیر ۹۷ عرضه می شود.
در مرحله اول بلیت مسابقات خاص که برای همه مسابقات از اولین بازی تا فینال است، عرضه می شود.
سری بلیت های خاص ورزشگاهها: این بلیت ها شامل مسابقات مرحله گروهی (به جز مسابقه افتتاحیه) ، یک هشتم نهایی، دیدار رده بندی است.
سری بلیت خاص تیم ها: هواداران می توانند با این بلیت ها مسابقات تیم ملی مورد علاقه خود را دنبال کنند. این بلیت ها به صورت بسته ای شامل سه تا هفت مسابقه است که فقط در مرحله اول فروش بلیت عرضه می شود.
بلیت دسترسی ویژه: فیفا برای افراد ناتوان، افرادی که توانایی حرکتی محدود دارند و یا چاق محسوب می شوند، بلیت هایی را اختصاص داده است.
بنا به درخواست مقامات روسیه، همه هوادارانی که در مسابقات جام جهانی شرکت می کنند باید درخواست کارت شناسایی هواداری بدهند که کارت رسمی صادر شده برای هواداران است. هواداران بعد از دریافت تاییدیه بلیت خود باید هر چه زودتر برای این کارت شناسایی رایگان درخواست بدهند.
برای ورود به ورزشگاه های میزبان جام جهانی، از هواداران کارت شناسایی هواداری و یک بلیت معتبر درخواست می شوند. کارت شناسایی هواداری خدمات و فواید دیگری نظیر ورود بدون روادید به فدراسیون روسیه، سفرهای رایگان درون شهرهای میزبان مسابقات و استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی در روزهای مسابقه برخوردار است.
فیفا هیچگونه مسئولیتی در قبال درخواست، صدور یا استفاده از کارت شناسایی هواداری ندارد.
مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ۲۴ خرداد ۹۶ با برگزاری مراسم افتتاحیه در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو آغاز می شود.