مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ نیروی زمینی سپاه آغاز شد
مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ نیروی زمینی سپاه آغاز شد

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه پاسداران از صبح امروز(شنبه) با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی‌های نوین دفاعی» آغاز شد. به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد مرحله نهایی این رزمایش از صبح امروز(شنبه ۱ دی ماه) با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در […]

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه پاسداران از صبح امروز(شنبه) با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی‌های نوین دفاعی» آغاز شد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد مرحله نهایی این رزمایش از صبح امروز(شنبه ۱ دی ماه) با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی‌های نوین دفاعی» در منطقه عمومی خلیج فارس آغاز شد.

این رزمایش که از ۲۴ آذر ماه در تهران و اصفهان آغاز شده است، از سلسله رزمایش‌های ابلاغی و سالیانه نیروی زمینی سپاه پاسداران است که یگان‌های برگزیده نیرو اعم از واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپادهای رزمی و شناسایی، بالگردهای هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحدهای مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در آن حضور دارند.

گفتنی است این رزمایش در دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول ابتدا از شناورهای مردمی برای پوشش استفاده می‌شود و پس از آن غواص‌ها عملیات خود را علیه مواضع دشمن فرضی شروع می‌کنند ودر ادامه موج‌ دوم ‌عملیات آغاز خواهد شد که نیروهای عمل کننده با استفاده از مهمات جنگی رزمایش را ادامه می دهند.

همچنین در این رزمایش برای اولین بار از مین‌های ضد بالگرد استفاده خواهد شد و واحدهای زرهی از شناورها خارج شده و به سمت ساحل حرکت می‌کنند؛ در ادامه رزمایش بیشترین حجم آتش در مرحله باز پس گیری اجرا می‌شود به نحوی که فقط حدود ۱۰۰۰ راکت به منطقه مورد نظر شلیک خواهد شد.

این رزمایش از زمان شروع تا انتهای آن ۵۰ دقیقه طول می‌کشد؛ البته در رزمایش مورد اشاره هوانیروز نیز با پرواز بر فراز منطقه اقدام به پشتیبانی از یگان‌های عمل کننده می‌کند./منبع مهر