مردی که فوتبال را تغییر داد
مردی که فوتبال را تغییر داد
درگذشت اسطوره آلمانی تیتر نخست رسانه‌های ورزشی جهان را به خود اختصاص داد.

درگذشت اسطوره آلمانی تیتر نخست رسانه‌های ورزشی جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، خبر درگذشت فرانتس بکن‌باوئر، دنیای فوتبال را شوکه کرد. رسانه‌ها از درگذشت بزرگترین اسطوره فوتبال آلمان یاد کردند.

انگلیس:

اتلتیک: فرانتس بکن‌باوئر زیباترین و مهم‌ترین فوتبالیست آلمان بود. هیچکس نمی‌تواند به او برسد.

گاردین: فرانتس بکن‌باوئر یک فوتبالیست کامل و یک مربی قهرمان بود. قیصر در بایرن و آلمان غربی جلوتر از زمانش بود و به عنوان مربی قهرمان جام جهانی شد. او برای همیشه در تاریخ فوتبال جایگاهی بزرگ خواهد داشت، بدون ذکر این نکته که او نقش لیبرو را در فوتبال مطرح کرد، باشگاه بایرن‌مونیخ را نیز به عنوان یک قدرت در فوتبال آلمان معرفی کرد و یکی از تنها سه بازیکن و مربی بود که جام جهانی را بردند.

دیلی‌میل: فوتبال عزادار فرانتس بکن‌باوئر است؛ نماد آلمانی.

مردی که فوتبال را تغییر داد

سان: امپراطور. فرانتس بکن‌باوئر یک ماشین آلمانی بود که کارهای نادرستش در خارج از زمین نتوانست عظمت او را تحت‌الشعاع قرار دهد. یک افسانه برای همیشه. او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران در نظر گرفته می‌شود.

اسپانیا:

مارکا: اسطوره آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت. همه ما می‌خواستیم بکن‌باوئر باشیم. خدانگهدار اسطوره! نه پیش از او و نه پس از او، هرگز کسی مثل او نبوده است. شخصیت امپراتور ابدی قابل مقایسه نیست.

اسپورت: غم دنیای فوتبال. فرانتس بکن‌باوئر، بازیکن افسانه‌ای آلمان و یکی از بهترین مدافعان میانی تاریخ، در ۷۸ سالگی درگذشت. فوتبال آلمان با یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌هایش خداحافظی خواهد کرد.

مردی که فوتبال را تغییر داد

آس: نخبگان دنیای فوتبال از بین ما رفتند. زاگالو و بکن‌باوئر، دو تن از سه شخصیتی که به عنوان بازیکن و مربی قهرمان جهان شدند، تنها در عرض سه روز درگذشتند. فوتبال آلمان پس از مرگ بهترین فوتبالیست تاریخ خود در ماتم است. «قیصر» یکی از نمادهای فوتبال آلمان است. افسانه‌ای از میان ما رفته است.

ال موندو دپورتیوو: امپراطور، یک بت فرامرزی از چندین نسل و یک فوتبالیست که همه می‌خواستند از او تقلید کنند.

ایتالیا:

گاتزتا دلو اسپورت: مردی که فوتبال را تغییر داد. از منظر کلاس و رهبری، هیچکس مثل قیصر نیست. او احتمالاً بهترین لیبروی تاریخ فوتبال بود که کارش را به عنوان یک هافبک شروع کرد اما به لطف او بود که باشگاه‌های ما در پایان دهه ۱۹۷۰ به فوتبال ایتالیایی روی آوردند و با کاتناچیو خداحافظی کردند.

کوریره دلو اسپورت: فوتبال جهان سوگوار از دست دادن بزرگ‌ترین مدافع تمام دورانش است. بکن‌باوئر یک انقلاب در زمین و یک مربی با استعداد بود.

مردی که فوتبال را تغییر داد

لاریپابلیکا: خداحافظ فرانتس بکن‌باوئر. بکن‌باوئر و تیم‌هایش مانند رهبر ارکستری بودند که بهترین‌ نماش ممکن را اجرا کردند.

فرانسه

اکیپ: لیبروی انقلابی. قبل از او لیبرو، پستی که امروز دیگر وجود ندارد، در فوتبال نبود. فرانتس بکن‌باوئر پسر خوش‌تیپ بسیار تیزبین و موثری بود.

لو پاریزین: با مرگ فرانتس بکن‌باوئر، فوتبال، امپراتورش را از دست داد. قیصر که در سال ۱۹۷۴ به عنوان بازیکن قهرمان جهان و کاپیتان یک تیم افسانه‌ای بود، سال ۱۹۹۰ جام قهرمانی را بار دیگر به دست آورد. او به دوستش پله در بهشت پیوست.

مردی که فوتبال را تغییر داد

لیبراسیون: لیبروی ظریف، اسطوره بایرن‌مونیخ و تیم آلمان.