مرندی: ایران به توافق در وین امیدوار است/ اگر لغو تحریم‌ها تضمین نشود توافقی انجام نمی‌شود
مرندی: ایران به توافق در وین امیدوار است/ اگر لغو تحریم‌ها تضمین نشود توافقی انجام نمی‌شود
مشاور رسانه‌ای هیات مذاکره کننده ایران در وین با اشاره به برخی مسائل باقی مانده در این مذاکرات گفت که هیات ایران امیدوار است که به زودی توافقی بدست بیاید.

مشاور رسانه‌ای هیات مذاکره کننده ایران در وین با اشاره به برخی مسائل باقی مانده در این مذاکرات گفت که هیات ایران امیدوار است که به زودی توافقی بدست بیاید.

به گزارش صبح اقتصاد، محمد مرندی، مشاور هیات مذاکره کننده ایران در وین در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: اگر اروپایی‌ها مطالبات ایران را برآورده نکنند و به توافق هسته‌ای پایبند نباشند، ما نمی‌توانیم توافقی امضا کنیم.

وی افزود که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باید بدانند که ایران از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کند تا توافق هسته‌ای بار دیگر نقض نشود.

مرندی گفت: اگر آمریکایی ها و اروپایی ها انعطاف و عقلانیت نشان دهند، می توان مسائل باقی مانده را با سرعت زیاد حل کرد.

مشاور رسانه ای هیات مذاکره کننده ایران در وین همچنین ادعای غربی‌ها مبنی بر تعلل تهران را رد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که ارزیابی محافل غربی دقیق نیست و مسائلی که هیات ایرانی مطرح می کند از همان روز اول موجود بود.

مرندی تاکید کرد: اظهارات غربی ها مبنی بر رسیدن به ۹۸ درصد از تفاهمات عجیب است . اگر توافق هسته‌ای برداشت تحریم ها را تضمین نکند و از برداشتن آن ها مطمئن نشویم ، نمی توانیم توافقی منعقد کنیم.

وی خطاب به غربی ها گفت که به جای دادن اطلاعات غلط به رسانه ها ، مسائل حقیقی را حل کنید تا توافق امضا شود.

محمد مرندی خاطرنشان کرد: برخی از مسائل در مذاکرات وین حل شده است اما برخی دیگر هنوز پابرجاست. هیات ایران امیدوار است که بزودی توافقی حاصل شود اما همچنان مشکلات مهمی باقی مانده است.

وی می گوید که ضرب الاجل هایی که درباره آن ها صحبت می شود را نادیده گرفتیم و برای ما مهم نیستند.

مرندی گفت: ما به دنبال توافق در سریع ترین زمان ممکن هستیم تا زنان و کودکان خود را از تحریم های غرب رها کنیم.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان اخیرا با بیان این که در مجموع نسبت به مذاکرات خوشبین هستیم، تاکید کرد: معتقدیم تا به نقطه خوب نرسیم و تا از در دسترس بودن یک توافق خوب اطمینان حاصل نکنیم، مذاکرات باید ادامه پیدا کند.

وی در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز گفت: ما در دولت جدید چند هفته ای است که گفت و گوها را شروع کرده‌ایم. آنچه که برای ما در مذاکرات وین مهم است لغو تحریم های یک جانبه آمریکا و بازگشت همه طرف ها به تعهدات برجامی خود است. من فکر می کنم یک تفاوت اساسی بین هیئت جمهوری اسلامی ایران و طرف های غربی وجود دارد و آن این است که هیئت جمهوری اسلامی ایران با ابتکار عمل و جدیت و با یک برنامه مدون از ابتدای مذاکرات اخیر وین در میز مذاکره حضور پیدا کرد.