۱۵ سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones
۱۵ سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones

سریال Game of Thrones به عنوان یکی از بر‌ترین آثار تلویزیونی، مجموعه‌ای از سلاح‌های فوق‌العاده است. در این مقاله به معرفی ۱۵ سلاح قدر‌تمند این سریال می‌پردازیم. سال ۲۰۱۰ بود که شبکه HBO پخش سریال تلویزیونی Game of Thrones (بازی تاج و تخت) را آغاز کرد. این سریال که حیث داستان‌سرایی و جلوه‌های بصری در تاریخ جعبه جادو بی‌مانند است، مدتی […]

سریال Game of Thrones به عنوان یکی از بر‌ترین آثار تلویزیونی، مجموعه‌ای از سلاح‌های فوق‌العاده است. در این مقاله به معرفی ۱۵ سلاح قدر‌تمند این سریال می‌پردازیم.

سال ۲۰۱۰ بود که شبکه HBO پخش سریال تلویزیونی Game of Thrones (بازی تاج و تخت) را آغاز کرد. این سریال که حیث داستان‌سرایی و جلوه‌های بصری در تاریخ جعبه جادو بی‌مانند است، مدتی پیش پخش هفتمین فصل را تجربه کرده و در تعداد بینندگان شبکه رکورد جدیدی را به ثبت بر‌ساند. به دلیل سبک خیال‌پردازی حماسی این سریال و جنگ‌های متعددی که در آن رخ می‌دهد، سلاح‌های مختلفی در ماهیت‌ها و اشکال مختلف توسط شخصیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در بین این عناصر، مواردی وجود دارد که به دلیل قدرت و توانایی‌های شگفت‌انگیز می‌توانند نتیجه جنگ را تغییر دهند. در این مقاله ۱۵ سلاح برتر و قدر‌تمند سریال Game of Thrones را معرفی می‌کنیم که در اختیار داشتن آن‌ها پیروزی در میدان نبرد را تضمین می‌کند.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - وایلد فایر

۱۵. وایلد‌فایر (Wildfire)

مخاطبان سریال بازی تاج و تخت برای اولین زمانی با وایلد‌فایر آشنا شدند که تیریون توانست انبار‌های شاه دیوانه را پیدا کرده و از این سلاح برای شکست استنیس بهره برد. وایلد‌فایر قرن‌ها مورد استفاده افراد مختلفی قرار گرفته است. توروس از آن برای مشتعل کردن شمشیرش استفاده کرده و پادشاه‌های تارگرین برای منافع شخصی از آن بهره می‌بردند. اما بر‌ترین استفاده از این سلاح قدرتمند به اپیزود پایانی فصل ششم سریال Game of Thrones باز‌می‌گردد. جایی که سرسی لنیستر از وایلد‌فایری که توسط شاه دیوانه به منظور جلو‌گیری از قدرت‌یافتن شورشیان از طریق به آتش کشیدن شهر در سراسر کینگز لندینگ انبار شده، استفاده کرده و علاوه بر شاخه نظامی مذهب هفت ایمان، برخی از شخصیت‌های سریال اعم از مارجری، لوراس و گنجشک اعظم را از میان بر‌می‌دارد. با توجه به جنگ قریب‌الوقوع بین انسان‌ها با وایت واکر‌ها (White Walkers) و احتمال تکرار جنگ Battle for the Dawn، بدون شک کاربرد وایلد‌فایر دو‌چندان خواهد شد.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - سم

۱۴. سم

به این دلیل که چندین شخصیت سریال بازی تاج و تخت به‌واسطه سم حذف شده‌اند، می‌توان این ماده را در رده قدرتمند‌ترین و خطر‌ناک‌ترین سلاح‌ها قرار داد. درست است که در دنیای Game of Thrones غرور و افتخار ارزش بسیار بالایی دارد و در کشتن با سم هیچ‌یک از آن‌ها وجود ندارد، اما تاثیر شگرف آن را نمی‌توان انکار کرد. سم زمانی به کار می‌آید که فرد مورد نظر مقام بالایی دارد و نمی‌توان با شیوه‌های مرسوم که بیشتر با شمشیر سر و کار دارند، او را به قتل رساند. جافری باراتیون مطمئنا بزرگ‌ترین قربانی این ماده کشنده است. با این حال مخاطبین این روش را به مرگ با شمشیر و روش‌هایی از این دست ترجیح می‌دهند، زیرا مرگ طولانی او که با تغییر رنگ چهره و خون همراه است، با تمام تنفری که وی در طول چندین فصل ایجاد کرده، هماهنگی بسیار زیادی دارد. از بین دیگر قربانی‌های سم می‌توان به بانوی سرخ و مانتین اشاره کرد که بر‌خلاف جافری، همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند. مانتین به‌واسطه زخم‌هایی که از جنگ با اوبرین مارتل برداشته بود، به مرگ نزدیک شده بود، اما کایبرن توانست زندگی او را نجات دهد. همچنین کرسن، میستر سیتادل که در خدمت استنیس باراتیون بود، به‌واسطه ترس از قدرت گرفتن و تاثیر روز‌افزون ملیساندر روی استنیس اقدام به مسموم کردن وی کرد که به دلیل قدرت‌های بانوی سرخ، این عملیات با شکست رو‌به‌رو شد. هر‌چند استفاده از سم پر‌کاربرد‌ترین و موثر‌ترین روش برای قتل نیست، اما در طول تاریخ Game of Thrones توانسته قدرت خود را ثابت کند.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - دراگون گلس

۱۳. دراگون گلس (Dragonglass)

دراگون گلس بدون اغراق یکی از مهم‌ترین سلاح‌های دنیای بازی تاج و تخت است، خصوصا اینکه فرزندان جنگل (Children of Forest) با استفاده از آن وایت واکر‌ها را خلق کرده‌اند. فرزندان جنگل از دراگون گلس به عنوان ابزار دفاعی اصلی استفاده می‌کرده‌اند که این امر باعث شده شرح به وجود آمدن آدر‌ها (Others)، در سریال و دلایل پشت آن چندان معقولانه به نظر نرسد. این نژاد اولین ساکنان وستروس بوده و این بدان معنا است که آن‌ها برای مقابله با بزرگ‌ترین تهدید‌ها، قدر‌تمند‌ترین سلاح‌ها را در اختیار دارند. همچنین برای شکار حیوانات می‌توانستند از سنگ استفاده کنند. با این حساب چه نیازی به استفاده از دراگون گلس وجود داشت؟ با این وجود که پاسخ این سوال همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما در قدرت دراگون گلس هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. به دلیل کاربرد بسیار بالای دراگون گلس در جادوگری و بازگشت این عنصر به دنیای بازی تاج و تخت، مطمئنا بیش از پیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - جادو

 ۱۲. جادو

جادوگری و هنر سحر و جادو در وستروس واقعی و مشهور است، اما شرایطی مشابه با دنیای خودمان دارد. این شباهت از این جهت است که علی‌رغم مشاهده قدرت و توانایی‌های این عنصر توسط مخاطبین، بسیاری از شخصیت‌های سریال آن را محدود به افسانه‌ها و گذشته‌ی دور می‌دانند. در هر صورت، در شرایط فعلی جهان Game of Thrones جادو در حال پس گرفتن فروغ و شکوه گذشته‌اش است که یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر آن باز‌گشت اژد‌ها است. زمانی که دنریس به شهر کارث رسید، تصور می‌کرد که ساحره‌های این شهر ضعیف و نا‌توان هستند، اما به زودی مشخص می‌شود که آن‌ها قدرت جدیدی را به دست آورده‌اند. به مرور زمان و در سراسر وستروس و ایسوس، جادو‌گری در حال قدرت گرفتن است. با توجه به این مورد و کاربرد آن به عنوان یک سلاح تاثیر‌گذار، استفاده از آن در جنگ پیش‌رو با وایت واکر‌ها چندان دور از انتظار نیست.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - مانتین

۱۱. مانتین (Mountain)

شخصیت مانتین همواره به عنوان یک نوع سلاح مورد استفاده قرار گرفته است. برای مثال تایوین لنیستر از گرگور کلیگان به منظور انجام کار‌هایی که دیگران از آن‌ها سر باز می‌زدند، استفاده کرده است. با این وجود که سر کلیگان قدرت تصمیم‌گیری داشته و هوشیار است، اما در کنترل کامل خانواده لنیستر بوده و بدون هیچ پشیمانی یا عذاب وجدان دستورات آن‌ها را اطاعت می‌کند و هر کسی را به قتل می‌رساند. تمامی این موارد به دورانی مربوط است که کایبرن او را به یک زامبی با قدرت بیشتر تبدیل نکرده بود. در شرایط کنونی که به نظر می‌رسد هیولای فرانکنشتاین دنیای Game of Thrones هیچ‌گونه آزادی عملی ندارد و تنها به سرسی وفادار است، این شخصیت بیش از پیش به یک سلاح فوق‌العاده قدرتمند تبدیل می‌شود.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - حیوانات

۱۰. حیوانات

سلاح‌های دنیای بازی تاج و تخت تنها به شخصیت‌ها و تیغه‌های فلزی محدود نمی‌شود و این طیف گسترده مواردی همچون حیوانات را نیز در بر می‌گیرد. رمزی بولتون به عنوان بر‌ترین شخصیت منفی مجموعه Game of Thrones، از تعدادی سگ برای شکار و کشتن استفاده می‌کند که نهایتا مرگ خود را نیز رقم می‌زنند. در کنار این شکل از استفاده از حیوانات، نوع دیگری نیز وجود دارد که توسط اسکین‌چنجر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افراد می‌توانند وارد ذهن یک حیوان شده و کنترل او را در دست بگیرند. اگر تنها به مشاهده سریال بسنده کرده باشید، این توانایی را با نام وارگ کردن و افرادی را که قادر به انجام آن هستند به عنوان وارگ می‌شناسید. این در حالی است که در رمان نغمه‌ای از یخ و آتش، وارگ به اسکین‌چنجر‌هایی اطلاق می‌شود که توانایی اسکین‌چنج کردن به گرگ و سگ را دارند. برای جلوگیری از سردر‌گمی بیننده‌های سریال بازی تاج و تخت، ما نیز از تعبیر این سریال استفاده می‌کنیم. در بین افرادی که توانایی وارگ کردن را دارند، بدون شک برن استارک بیش از دیگران شناخته شده است. برن که وارگ کردن تنها یکی از توانایی‌های منحصر‌به‌فردش است، علاوه بر سامر، به ذهن هودور نیز وارگ کرده است که تا‌کنون هیچکس موفق به انجام آن نشده بود. با توجه به دانش برن نسبت به رخداد‌های گذشته و قدرت‌های ویژه‌اش، مسلما این شخصیت در آینده جهان سریال تاثیر بسزایی خواهد داشت.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - وایت واکر‌ها

۹. وایت واکر‌ها

در فصل ششم مشخص شد که وایت واکر‌ها به دست فرزندان جنگل به وجود آمده‌اند. این موجودات در ابتدا قرار بود به عنوان سلاح در جنگ با نخستین انسانها (the First Men) مورد استفاده قرار بگیرند، اما فرزندان جنگل خیلی زود متوجه شدند که توانایی کنترل مخلوق خود را ندارند. این توضیح مناسب خوانندگان مجموعه رمان‌های نغمه‌ای از یخ و آتش نخواهد بود، اما تمام آنچه در سریال به نمایش در آمده به همین چند خط خلاصه می‌شود. وایت واکر‌ها شمشیر‌های یخی در اختیار دارند که فولاد عادی را در هم می‌شکند. همچنین این شمشیر‌ها به راحتی استخوان و گوشت را می‌برند. تنها فولاد والرین (Valyrian Steel) و دراگون گلس توان مقابله با آن را دارند. به دلیل قدرت‌هایی همچون استفاده از مرده‌ها که تا‌کنون وایت واکر‌ها از خود به نمایش گذاشته‌اند و ماهیت و اهداف نامعلوم آن‌ها، می‌توان آن‌ها را به عنوان یکی از کشنده‌ترین سلاح‌های دنیای Game of Thrones معرفی کرد.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - فولاد والرین

۸. فولاد والرین

فولاد والرین یکی از دو ماده ای است که می‌توان با استفاده از آن وایت واکر‌ها را نابود کرد. علاوه بر این با در دست داشتن آن می‌توان جلوی شمشیر وایت واکر‌ها را نیز گرفت. به واسطه این ویژگی‌ها و در حالی که فولاد عادی هیچ شانسی در برابر آدر‌ها ندارد، اهمیت فولاد والرین دو چندان می‌شود. جنگ واقعی سریال بازی تاج و تخت نه بر سر قدرت و سرزمین‌های بیشتر یا اختلافات تاریخی و خانوادگی، بلکه بر سر بقای نژاد انسان است. با عبور وایت واکر‌ها و ارتش مردگان از دیوار و جدی شدن تهدید آن‌ها، در کنار نابودی منطقه ممالک مستقل والریا و محدود شدن فولاد والرین باقی مانده به خانواده‌های نجیب‌زاده‌ها و اشراف وستروس، در اختیار داشتن شمشیر‌های ساخته شده با فولاد والرین به یکی از اصلی‌ترین برتری‌های سریال تبدیل شده است.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - خدایان قدیم

۷. خدایان قدیم (The Old Gods)

خدایان قدیم در کنار خدای نور (The Lord of Light)، جزء مهم‌ترین مذهب‌های دنیای Game of Thrones هستند. درست است که مذهب هفت بیشترین تعداد پیروان را در وستروس داشته و خدای مغروق به عنوان کهن‌ترین مذهب مورد پرستش قرار می‌گیرد، اما به جز مواردی همچون فرقه‌های نظامی مذهب هفت همچون فرزندان جنگجو (Warrior’s Son) و پیروان فقیر (Poor Fellows)، عملا این مذهب‌ها تاثیری در سرنوشت شخصیت‌ها و رخداد‌های بازی تاج و تخت ندارند. با این حال انکار قدرت خدایان قدیم غیر‌ممکن است. از نشانه‌های قدرت این مذهب می‌توان به سفر برن استارک در زمان از طریق درخت نیایش و تغییر آینده اشاره کرد. همچنین غیبگویان سبز و افرادی که دارای قدرت وارگ کردن هستند، توانایی‌های خود را از خدایان قدیمی به دست آورده‌اند. با این وجود که خدایان قدیمی، ماهیتا سلاح محسوب نمی‌شوند، اما می‌توانند چنین کارکردی را داشته باشند. وایت واکر‌ها با استفاده از قدرت خدایان قدیم خلق شده‌اند و ممکن است تنها راه مقابله با آن‌ها، بهره‌گیری از این روش باشد.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - لانگ کلو

 ۶. لانگ کلو (Longclaw)

شمشیر لانگ کلو که با استفاده از فولاد والرین ساخته شده، یکی از مشهور‌ترین سلاح‌های سریال Game of Thrones است و این شهرت نه تنها به تاریخچه و ماده مورد استفاده مربوط می‌شود، بلکه صاحب فعلی آن یعنی جان اسنو نیز در این امر دخیل است. در طول هفت فصل پخش شده از سریال بازی تاج و تخت، جان اسنو توانسته خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیر‌گذار‌ترین شخصیت‌های مجموعه به اثبات برساند. جرج آر آر مارتین به خوبی نشان داده است که می‌تواند از کوچک‌ترین جزئیات و لحظات، بهترین بهره‌برداری را داشته باشد و این ویژگی به خصوص در شخصیت هودور به نمایش در آمد. بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که اهدای شمشیر لانگ کلو که به مدت پنج قرن در خاندان مورمونت دست به دست گشته به جان اسنو توسط فرمانده دیوار یعنی لرد جور مورمونت، امتناع جورا مورمونت از پس گرفتن این شمشیر و تبدیل شدن احتمالی آن به شمشیر والرین خاندان استارک چندان اتفاقی نبوده و در آینده دنیای Game of Thrones تاثیر‌گذار خواهد بود. یکی از اولین نشانه‌های این تاثیر کشته شدن یک وایت واکر و از بین رفتن تمامی وایت‌های ایجاد شده به واسطه او، است. چنین کشفی که مسلما به دلیل در اختیار داشتن لانگ کلو به دست آمده، انسان‌ها را یک قدم به پیروزی بر شاه شب نزدیک می‌کند.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - خدای نور

۵. خدای نور

دنیای Game of Thrones دارای خدایان متعددی از جمله خدایان قدیم، خدای مغروق و خدای طوفان است که هر‌یک از آن‌ها توسط قوم‌های مختلف مورد پرستش قرار گرفته و قدرت‌های متفاوتی دارند. اما بدون شک خدای نور که با زبانی منحصر‌به‌فرد با برگزیدگانش سخن می‌گوید، در بین آن‌ها قوی‌ترین است. این ادعا از این جهت است که در بسیاری از اتفاقات سریال از جمله زنده شدن جان اسنو توسط ملیساندر، قربانی شدن شیرین و کشته شدن رنلی رد‌پای رلور مشاهده می‌شود. با این وجود که اشتباهات ملیساندر در کنار استنیس باعث شد که برداشت منفی نسبت به خدای نور ایجاد شده و از قدرت او در راستای اهداف منفی استفاده شود، اما این بدان معنا نیست که رلور در جنگ علیه وایت واکر‌ها به کمک انسان‌ها نخواهد آمد. اما در شرایطی که جسد توروس به آتش کشیده شده و کشیش دیگری برای زنده کردن بریک وجود ندارد، در کنار بازگشت ملیساندر به وستروس و وعده‌های کینوارا، خدای نور بیش از پیش بر اتفاقات دنیای Game of Thrones تاثیر‌گذار خواهد بود.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - سحر

۴. سحر (Dawn)

مشاهده‌کننده‌های سریال Game of Thrones که تا‌کنون به سراغ مجموعه نغمه‌ای از یخ و آتش نرفته‌اند، اطلاعات بسیار اندکی نسبت به شمشیر مشهور سر آرتور دین دارند. بر‌خلاف لانگ کلو، سلاحی که شمشیر صبح (Sword of the Morning) در دست دارد، از ستاره‌ای سقوط کرده ساخته شده است. نمایش مختصر سحر در سریال با تناقض‌های متعددی نسبت به مجموعه رمان A Song of Ice and Fire همراه است. در کتاب ذکر شده است که سحر شمشیر بزرگی است که سر آرتور دین برای حمل آن باید از هر دو دست استفاده کند. این در حالی است که در سریال بازی تاج و تخت این شخصیت سحر را در یک و شمشیر دوم را در دست دیگرش نگه داشته است. بر‌خلاف شمشیر‌های والرین که نسل به نسل و از پدر به پدر منتقل می‌شود، شمشیر سحر به شوالیه‌ای اهدا می‌شود که لیاقت خود را اثبات کرده باشد. به همین دلیل است که پس از کشته شدن سر آرتور دین در کنار برج لذت در نبرد با ند استارک و باز‌گرداندن سحر به استار‌فال، هیچ شوالیه‌ای آن را در دست نگرفته است. با این وجود که سازندگان سریال چنان که باید و شاید از سحر استفاده نکرده و ماهیت آن را تغییر داده‌اند، اما در جنگی که یک سوی آن وایت‌ واکر‌ها حضور داشته باشند، مطمئنا یک شمشیر قدرتمند بیش از پیش کاربرد پیدا خواهد کرد.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - اژدهایان

۳. اژدها

موجود عظیم‌الجثه‌ای که پرواز می‌کند و از دهانش آتش می‌افکند، در بین بسیاری از فرهنگ‌ها و سنت‌های تاریخ، از ایران و مصر تا چین و یونان دیده می‌شود. این موجودات افسانه‌ای در دنیای بازی تاج و تخت نیز حضوری موثر دارند و به راحتی می‌توانند توازن (یا به عبارتی عدم توازن) قدرت وستروس را بر هم بزنند. انقراض اژد‌ها و به جا ماندن نشانه‌هایی از جمله اسکلت‌ها، باعث شده‌اند که بسیاری از مردم دوران حکمرانی آن‌ها را از یاد ببرند. اما در انتهای فصل اول سریال Game of Thrones بود که دنریس تارگرین با قدم گذاشتن در آتش توانست سه اژد‌ها را از تخم‌هایی که تصور می‌شد به سنگ تبدیل شده‌اند، به دنیا آورد. در واقع دنریس دقیقا همانند اگون تارگرین اول که به‌واسطه اژدها توانست هفت پادشاهی را فتح کند، تمام قدرتش را مدیون سه اژدهای مشهورش (بخوانید دو اژدها) است. آتش یکی از نقطه ضعف‌های ارتش مردگان و وایت واکر‌ها است و به دلیل ذات آتش‌افروز اژدها اهمیت آن‌ها چند برابر می‌شود. البته ویسیریون را که اکنون تحت فرمان شاه شب است فراموش نکنید.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - اژدهای یخی

۲. اژد‌ها یخی

تا پیش از فصل هفتم که با کشته شدن ویسیریون به دست شاه شب و تبدیل شدن آن به یک اژدهای یخی همراه بوده، این دسته از اژدها در حد تئوری‌‌پردازی‌های طرفداران باقی مانده بود. این تئوری‌ها از جایی نشات می‌گیرد که جرج آر آر مارتین پیش از آغاز مجموعه نغمه‌ای از آتش و یخ، داستان کوتاهی به نام The Ice Dragon نوشته بود که در وستروس جریان داشت. این داستان کوتاه ماجراجویی‌های یک دختر کوچک و اژد‌های یخی را روایت می‌کند. در دنیای Game of Thrones نبرد‌های یک طرفه که پیروزی در آن‌ها قابل پیش‌بینی باشد، تقریبا وجود ندارد و از این جهت که اژدها به راحتی می‌توانند کفه ترازو را به سمت دنریس سنگین کنند، وجود موجودات مشابه در بین دشمنان کاملا معقولانه به نظر می‌رسد. در واقع از سازندگان برای اینکه اژد‌ها را به عاملی همچون احاطه شدن جزایر آهنین با آب تبدیل نکرده‌اند، باید تقدیر کرد. در شرایطی که انسان‌ها دو اژدها و وایت واکر‌ها یک اژدها در اختیار دارند، مسلما نبرد‌های فصل هشتم سریال Game of Thrones هیجان‌انگیز‌تر از همیشه خواهند بود.

15 سلاح قدرتمند سریال Game of Thrones - لایت برینگر

۱. لایت برینگر (Lightbringer)

بر‌خلاف مجموعه رمان نغمه‌ای از یخ و آتش، در سریال Game of Thrones اهمیت چندانی به شمشیر لایت برینگر داده نشده است، اما به رسیدن به فصل آخر سریال و به پایان رسیدن داستان، بدون شک این شمشیر افسانه‌ای مهم جلوه خواهد کرد. در توصیف شمشیر لایت برینگر باید گفت که این سلاح آتشین متعلق به آزور آهای، قهرمان افسانه‌ای است که در شب طولانی (Long Night) توانسته آدر‌ها را شکست دهد. اما آنچه که باعث می‌شود لایت برینگر و آزور آهای اهمیت بسیاری پیدا کنند، وعده کشیش‌های سرخ به باز‌گشت آن‌ها و نجات دوباره دنیا است. تا‌کنون هویت آزور آهای نا‌مشخص باقی مانده است. در کنار ملیساندر که به غلط تصور می‌کرد استنیس، آزور آهای است، بسیاری از طرفداران شخصیت‌های جان اسنو، دنریس تارگرین، بریک دانداریون و تیریون لنیستر را به عنوان گزینه‌های احتمالی معرفی کرده‌اند. همانطور که آزور آهای ممکن هر یک از شخصیت‌های ذکر شده باشد، لایت برینگر می‌تواند یک سلاح مانند لانگ کلو، اژد‌ها یا حتی یک شخصیت باشد. با تمام این شک و شبه‌ها، یک مورد قطعی است؛ لایت برینگر قوی‌ترین سلاح دنیای بازی تاج و تخت خواهد بود.

نظر شما راجع به این سلاح‌ها چیست؟ آیا سلاح قدر‌تمند‌تری را در دنیای Game of Thrones سراغ دارید؟