مرگ ۵ تن در ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ احتمال گرفتاری۸۰ تن زیر آوار
مرگ ۵ تن در ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ احتمال گرفتاری۸۰ تن زیر آوار
آخرین خبرها از ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان حاکی از آن است که تاکنون پنج تن کشته شده و احتمالا ۸۰ تن نیز در زیرآوار محبوس شده‌اند.

به گزارش صبح اقتصاد آخرین خبرها از ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان حاکی از آن است که تاکنون پنج تن کشته شده و احتمالا ۸۰ تن نیز در زیرآوار محبوس شده‌اند.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲:۵۰ امروز یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان در معرض ریزش قرار گرفته بود که مدتی بعد بخشی از آن دچار ریزش شد.

وی ادامه داد: در پی اعلام این حادثه به اورژانس، بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که در حال حاضر نیز در محل مستقر هستند. همچنین تیم‌هایی از اورژانس اهواز نیز به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه دیگر نیروهای امدادی نیز در محل حضور دارند و در حال حاضر عملیات ادامه دارد، گفت: در این حادثه تاکنون یک تن جان خود را از دست داده و چهار نفر نیز مصدوم شدند که افراد مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی اضافه کرد: علت ریزش این ساختمان در حال بررسی است.

۱۳:۲۰ـ  همچنین مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز درباره این حادثه به ایسنا، گفت:‌ این حادثه در ساعت ۱۲:۳۰ دوم خرداد ماه به هلال احمر نیز اطلاع داده شد و گزارش اولیه آن حاکی از ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری بود.

وی با بیان اینکه چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شد، گفت: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

ولیپور اضافه کرد:‌ علاوه بر آن یک بالگرد، هفت خودروی نجات و پنج تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده یاب برای امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند.

بر اساس اعلام امدادگران حاضر در محل، احتمال محبوس شدن افرادی در زیر آوار وجود دارد.

 

 

احتمال گرفتاری ۸۰ نفر زیر آوار 

۱۵:۰۰ ـ مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به این حادثه تا ساعت ۱۵ نیز به ایسنا گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ازسوی تیم‌های جمعیت هلال احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حادثه،  احتمالا ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.

به گفته وی به دلیل اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

 

آمادگی شهرداری تهران برای کمک به آبادانی‌ها

۱۵:۱۲ـ  این در حالیست که سخنگوی شهرداری تهران از اعلام آمادگی مدیریت شهری برای اعزام نیرو به آبادان خبر داد و به ایسنا گفت: تیم‌های آماده مجموعه آتش‌نشانی و ستاد بحران، آمادگی این را دارند که در صورت نیاز مدیریت شهری آبادان و موافقت شورای شهر تهران به کمک نیروهای امدادی در آبادان بشتابند.

افزایش شمار قربانیان به ۴ تن

۱۵:۱۵ـ مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز حوالی ساعت ۱۵:۱۵ به ایسنا اعلام کرد که تا کنون چهار تن جان‌باختند و ۲۵ نفر مصدوم شدند. امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

۱۵:۲۵ـ سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان نیز در پی این حادثه از مردم خواست در محل حادثه حاضر نشوند و از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کنند.

شمار قربانیان ۵ تن شد

۱۶:۴۵- خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه عملیات در محل حادثه ساختمان متروپل آبادان همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون و در جریان عملیات اواربرداری و نجات در این ساختمان ۱۰ طبقه پنج تن جان خود را از دست داده و ۲۶ تن مصدوم شده‌اند.

وی همچنین درباره ظرفیت‌های موجود برای پذیرش مصدومان احتمالی گفت: اورژانس بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر در آماده‌باش کامل هستند و بیش از ۱۰۰ ظرفیت در بیمارستان‌های این‌شهرها فراهم شده است. خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در پذیرش مصدومان در اورژانس وجود ندارد.

این خبر به روز رسانی می‌شود.