مساعدت با ناشران و کتابفروشان
مساعدت با ناشران و کتابفروشان
معاون اول رئیس جمهور دستور رسیدگی به درخواست‌ها و مساعدت مالی با صنف ناشران و کتابفروشان در شرایط بروز بحران کرونا را صادر کرد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد چندی پیش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طی نامه‌های جداگانه خطاب به مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی، بانک مرکزی و نیز معاون اول رئیس جمهور خواستار مساعدت با صنف ناشران و کتابفروشان در شرایط خاص فعلی و بروز بحران کرونا شده بود.

در همین زمینه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تقاضاهای خود را در قالب پیشنهاداتی مطرح و در نامه‌ای نیز خطاب به معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را مطرح ساخته بود.

 

 

بر همین اساس این اتحادیه امروز از صدور دستور معاون اول رئیس جمهور در این زمینه خبر داد.

بر اساس اعلام این تشکل صنفی معاون اول رئیس جمهور «ضرورت حمایت از فعالین حوزه نشر و کتاب به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده در اثر آن» موضوع نامه‌های شماره ۲۸۶۵، ۲۸۶۷ و ۲۸۷۰ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، دستور رسیدگی و مساعدت به دستگاه‌های ذیربط را صادر کرده است.

در ادامه متن نامه‌های منتشر شده از سوی اتحادیه خطاب به مدیران بانک مرکزی و سازمان تأمین اجتماعی قابل مشاهده است.

لازم به یادآوری است در فهرست ابتدایی مشاغل تحت حمایت در بحران کرونا که از سوی بانک مرکزی به مدیران بانک‌ها به منظور مساعدت در زمینه دریافت دیون منتشر شد، نامی از صنف ناشر و کتابفروش دیده نشد که این مساله با انتقادات بسیاری از سوی صاحبان این مشاغل مطرح شد.

در  اطلاعیه  اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران آمده است: «همه مستحضرند در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم و این بار نیز همچون چنین مواقعی از اهالی فرهنگ توقع می‌رود پیشتاز و فرهنگ‌ساز باشند.

جدا از تلاش‌هایی که هیئت مدیره اتحادیه در جهت کم کردن ضایعات حاصل از تحمیل شرایط موجود با انجام تعاملات جدی با دستگاه‌های اجرایی کشور، دارد و به محض قطعیت به اطلاع خواهد رسید،لازم است اعضای صنف  این نکات را مد نظر قرار دهند:

همکاران تا می‌توانند با رعایت بهداشت علنی مخاطبین را در خرید کتاب و ورود به کتاب‌فروشی، ایمن و مطمئن سازند. (دستورات بهداشتی قبلاً اطلاع‌رسانی شده است)

همکاران تا می‌توانند از بستر اینترنت برای ارتقاء و جلوگیری از افت فروش بهره ببرند و فضایی را ایجاد کنند که کتاب‌ها در منازل تحویل شود. (این روش می‌تواند توسط کتابفروشان، ناشران و پخش‌گران مشروط به رعایت اصل تخفیف و زنجیره اصولی فروش کتاب به کار گرفته شود تا منافع سه ضلع  نشر یعنی کتاب‌فروش، پخش‌گر  و ناشر لحاظ شود)

ناشران تا می‌توانند مخاطبان را به سمت کتاب‌فروشان سوق دهند. ناشران آدرس کتاب‌فروشان نزدیک مخاطب را به او بدهند. (این اصل که تقویت ویترین عرضه کتاب یعنی کتابفروشان است در راستای اصل بقاء صنف است)

  • منبع خبر : ایسنا