مسدود کردن بیش از ۷۰ میلیون حساب کاربری توسط توییتر در دو ماه اخیر!
مسدود کردن بیش از ۷۰ میلیون حساب کاربری توسط توییتر در دو ماه اخیر!

طی دو ماه اخیر روند مسدود شدن اکانت‌های نقض کننده قوانین توئیتر بسیار سرعت گرفته است و به حدی رسیده‌ است که واشنگتن پست اقدام به انتشار گزارشی در این زمینه کرده است. طبق اعلام واشنگتن پست در دو ماه اخیر بیش از ۲ میلیون حساب کاربری در توئیتر مسدود شده است. این آمار در […]

طی دو ماه اخیر روند مسدود شدن اکانت‌های نقض کننده قوانین توئیتر بسیار سرعت گرفته است و به حدی رسیده‌ است که واشنگتن پست اقدام به انتشار گزارشی در این زمینه کرده است. طبق اعلام واشنگتن پست در دو ماه اخیر بیش از ۲ میلیون حساب کاربری در توئیتر مسدود شده است.

این آمار در مقایسه با ماه اکتبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی تقریبا دو برابر شده است و به وضوح نشان می‌دهد که توئیتر به شدت در برابر محتوای غیراخلاقی، تروریستی و خشونت آمیز و همچنین هرگونه پیامی که محتوای مداخله‌گرانه و افراطی داشته باشد، واکنش نشان می‌دهد.

توئیتر پس از اقدامات مداخله جویانه روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی، به شدت به باز گذاشتن فضای مجازی و سو استفاده مداخله گران روسی از پلتفرم این شبکه اجتماعی متهم شد. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که روند رو به رشد تعلیق و مسدود حساب‌های کاربری در توئیتر در ماه ژوئیه نیز با همین روند افزایشی ادامه پیدا خواهد کرد.

بنا بر گزارشات، کمتر از ۰٫۲ درصد مسدودسازی اکانت‌های توئیتری به خاطر درخواست دولت‌های مختلف در جهان رخ داده است و بیشتر آن توسط  الگوریتم‌های پیشرفته بکار رفته در پلتفرم توئیتر و متخصصان زبده فعال در این شبکه اجتماعی شناسایی شده است که البته در این میان، نقش کاربران مردمی نیز پررنگ بوده است.

ماه گذشته توئیتر در پستی اعلام کرد که مشغول کار بر روی مسائل امنیتی و محتوای منتشر شده است و توانسته‌ اند هر هفته بیش از ۹٫۹ میلیون حساب کاربری مشکوک و یا جعلی را شناسایی و مسدود کنند. توئیتر با استفاده از الگوریتم خاصی فعالیت حساب‌های کاربری را تحت نظر می‌گیرد و موارد مشکوک نظیر انتشار یک پست به صورت گسترده در حساب‌های کاربری مختلف و یا نقض خط قرمزها را تشخیص می‌دهد.

این اقدام توئیتر می‌تواند منجر به کاهش تعداد کاربران در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی اما بنابر گزارشات، اکثر این حساب‌های کاربری به ندرت فعالیت می‌کرده‌اند و مسدود شدن آن‌ها تاثیر چندانی بر روی عملکرد صعودی توئیتر در سال جاری نخواهد گذاشت.