ملت‌های مسلمان در برابر نسل‌کشی ارتش میانمار واکنش نشان دهند
ملت‌های مسلمان در برابر نسل‌کشی ارتش میانمار واکنش نشان دهند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر برخورد مجامع بین‌المللی با نسل‌کشی در میانمار گفت: ملت‌های مسلمان در برابر نسل‌کشی ارتش میانمار واکنش نشان دهند. آیت‌الله علی معلمی  اظهار داشت: دولت و ارتش وابسته میانمار به استکبار جهانی از به قدرت رسیدن مسلمانان در منطقه سخت به هراس افتاده و به بهانه‌های جزیی اقدام به […]

میانمار

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر برخورد مجامع بین‌المللی با نسل‌کشی در میانمار گفت: ملت‌های مسلمان در برابر نسل‌کشی ارتش میانمار واکنش نشان دهند.

آیت‌الله علی معلمی  اظهار داشت: دولت و ارتش وابسته میانمار به استکبار جهانی از به قدرت رسیدن مسلمانان در منطقه سخت به هراس افتاده و به بهانه‌های جزیی اقدام به قتل و نسل‌کشی و کوچاندن مردم منطقه کردند.

وی افزود: اگر برای عوامل وابسته به استکبار جهانی در گوشه و کنار دنیا مشکلی ایجاد شود شیون و فریاد می‌کنند و فریاد حقوق بشری سر می‌دهند و طرفدار انسانیت هستند.

معلمی بیان کرد: استکبار چشم خود را برروی جنایت دولت میانمار می‌بندد همان گونه که به جنایات آل‌سعود در یمن و آل‌خلیفه در بحرین و سرکوب مردمی که خواهان حقوق اولیه شهروندی خود هستند بستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مجامع بین‌المللی وابسته به آمریکا این جنایات را نمی‌بینند و نمی‌شنوند و زمانی که به جریانات جنایتکارانه خود و مظلومیت مظلومین عالم می‌رسند کور و کر می‌شوند.

وی بیان کرد: فاجعه سنگینی بر مردم بی دفاع، بی پناه و دست خالی میانمار آمد که سازمان ملل و شورای امنیت می‌توانند دولت میانمار را سرجای خود بنشاند اما این کار را نمی‌کند زیرا آنها یک خصومت شخصی با مسلمانان دارند.

امام جمعه قائم‌شهر گفت: مردم میانمار شاید شیعه نباشند اما مسلمان که هستند و بدانیم شانیت انسان این است که زمانی برهر فردی ظلمی واقع شد سکوت نکند و به یاری مظلوم و رفع ظلم و ستم بپردازد تا مطالبه عمومی و بین المللی از مجامع حقوق بشر به وجود آید زیرا استکبار شرم و حیا ندارد اما اهل عالم نسبت به خباثت باطنی آنان بیشتر آشنایی پیدا می‌کنند.

معلمی گفت: مردم ایران به محکوم کردن دولت میانمار و حمایت از مسلمانان آواره شده فریاد برآوردند که باید سایر کشورها و موسسات خیریه به یاری آوارگان بشتابند.