مسکو: از منافع شرکت‌های روسی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران دفاع می‌کنیم
مسکو: از منافع شرکت‌های روسی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران دفاع می‌کنیم

بنا به گزارش واحد بین الملل صبح اقتصاد سخنگوی کرملین تاکید کرد، بدون تردید روسیه از منافع شرکت‌های روسی فعال در ایران در برابر اعمال تحریم‌های آمریکا دفاع خواهد کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “دمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور همواره از […]

بنا به گزارش واحد بین الملل صبح اقتصاد سخنگوی کرملین تاکید کرد، بدون تردید روسیه از منافع شرکت‌های روسی فعال در ایران در برابر اعمال تحریم‌های آمریکا دفاع خواهد کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “دمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور همواره از منافع شرکت‌های روسی در خارج از مرزهای کشور، از جمله در ایران، در صورت از سرگیری مجدد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه این کشور حمایت می‌کند.

پسکوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در این باره، گفت: «بدون تردید اقدامات لازم برای دفاع از منافع شرکت‌های روسی نه تنها در ایران، بلکه در هر کشور دیگری در صورت نیاز انجام خواهد شد و این مسئله دائمی است. البته مسلما فعلا نمی توانم به شما بگویم که چه اقداماتی در این زمینه در نظر گرفته شده است.»

لازم به یادآوری است، “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا در ماه آگوست سال جاری دستور ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران که بعد از امضای توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ لغو شده بود را صادر کرد. بخشی از این تحریم‌ها در همان ماه آگوست اجرا شده و مرحله دوم اقدامات محدود کننده قرار است در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان) اعمال شود که صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است.