مسکو تصمیم بایدن برای انتقال دارایی‌های توقیفی به اوکراین را “نقض تمام هنجارهای قانونی” خواند
مسکو تصمیم بایدن برای انتقال دارایی‌های توقیفی به اوکراین را “نقض تمام هنجارهای قانونی” خواند
سخنگوی اصلی رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد از اظهارات جو بایدن مبنی بر انتقال دارایی‌های توقیف‌ شده روسیه به اوکراین، آن را "عصبانی‌کننده و نقض تمام هنجارهای قانونی" توصیف کرد.

سخنگوی اصلی رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد از اظهارات جو بایدن مبنی بر انتقال دارایی‌های توقیف‌ شده روسیه به اوکراین، آن را “عصبانی‌کننده و نقض تمام هنجارهای قانونی” توصیف کرد.

به گزارش صبح اقتصاد، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت مقامات آمریکایی با مصادره اموال خصوصی در حال ایجاد یک “سابقه خطرناک” هستند.

سخنگوی کرملین گفت: البته این یک سابقه بسیار خطرناک است، این تحریف خطرناک هر نوع هنجار حقوقی، نقض تمام مفاهیم حقوقی کلی است. این چیزی جز مصادره اموال خصوصی و تلاش برای شبه‌ مشروعیت‌بخشی به این مصادره نیست.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه از کنگره کشورش خواست تا یک کمک ۳۳ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین را تایید کند. او همچنین به دنبال اختیارات جدیدی برای توسعه انواع دارایی‌هایی است که هدف مصادره آمریکا قرار گرفته و اینکه به آمریکا اجازه دهد این دارایی‌های توقیف‌شده روسیه را مستقیما به اوکراین انتقال دهد.

بایدن گفت، این دارایی‌های توقیفی برای تامین مالی یک بسته کمکی ۳۳ میلیارد دلاری برای اوکراین استفاده خواهد شد.

آمریکا تجهیزاتی از جمله پهپاد و ادوات ضد تانک و مهمات ضد هوایی و توپخانه سنگین به کی‌یف برای جنگ با روسیه داده است. براساس برآورد سازمان ملل، دست‌کم ۲۸۲۹ غیرنظامی از زمان آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه، در اوکراین کشته و ۳۱۸۰ تن زخمی شده‌اند. براساس آمار آژانس آوارگان سازمان ملل، بیش از ۸.۳ میلیون اوکراینی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.