مشاهده خط تولید تسلا در فروشگاه مفهومی این شرکت در چین
مشاهده خط تولید تسلا در فروشگاه مفهومی این شرکت در چین
جدیدترین فروشگاه مفهومی تسلا در چین به نام «گیگا ‌لب»(Giga Lab) قصر دارد مشتریان را در جریان فرایند تولید این خودروها قرار دهد.

جدیدترین فروشگاه مفهومی تسلا در چین به نام «گیگا ‌لب»(Giga Lab) قصر دارد مشتریان را در جریان فرایند تولید این خودروها قرار دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، فضای داخلی فروشگاه با تقلید از «گیگافکتوری شانگهای» ساخته شده است و روند تولید خودروهای تسلا را نشان می‌دهد.

خودروسازی تسلا از طرح مفهومی «گیگا لب» در چین رونمایی کرده است که یک نوع خرده‌فروشی جدید است که قصد دارد قدرت تولید این شرکت را به نمایش بگذارد. این فروشگاه نسخه‌ی نهایی آماده شده اما مونتاژ نشده‌ی یک خودروی تسلا را در آخرین مرحله از خط تولید برای خریداران به نمایش می‌گذارد تا به نحوی آنها را به نحوه‌ی مونتاژ خودرویی که قصد خرید آن‌ را دارند آشنا کند. تمامی قسمت‌های خودرویی که در این فروشگاه ساخت خودکار آن به نمایش گذاشته می‌شود پیش‌تر ساخته و آماده شده است. فروشگاه گیگالب هنوز در مرحله‌ی یک طرح مفهومی قرار دارد و ساخته نشده است.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا در سال ۲۰۱۹ تا حد زیادی از فروشگاه‌های فیزیکی فاصله گرفت و به فروش آنلاین روی آورد با این وجود این برند شاهد گسترش حضور خرده‌فروشی‌ها در بازار بسیار رقابتی خودروهای برقی، به ویژه در چین بوده است. تسلا قصد دارد تعامل با فروشگاه‌های جدید در این بازار آسیایی را که چندین بازیگر دارد که برای تصاحب سهم قابل توجهی در بازار خودروهای برقی رقابت می‌کنند، افزایش دهد.

مشاهده خط تولید تسلا در فروشگاه مفهومی این شرکت در چین

پیشنهادی جذاب برای بازدیدکنندگان

فروشگاه مفهومی گیگالب به علاقه‌مندان خودرو این امکان را می‌دهد تا ضمن داشتن تجربه‌ای همه جانبه از نحوه‌ی تولید تسلا مدل ۳ در ۴۵ ثانیه با استفاده از یک سیستم خودکار، به گفتگو بپردازند.

یک بازوی رباتیک کار مونتاژ پنل‌های مختلف روی قاب تسلای تمام شده‌ی مدل ۳ را انجام می‌دهد تا مشتریان بتوانند درباره‌ی نحوه مونتاژ خودروهایشان در گیگا فکتوری در شانگهای ایده‌ای به دست آورند.

این فروشگاه خرده‌فروشی همچنین بخش‌هایی از سامانه تولید و انتقال نیرو و باتری‌ها را برای ارائه یک تجربه‌ی مفید به نمایش می‌گذارد.

گیگافکتوری تسلا در شانگهای در سال ۲۰۱۹ تولید خود را آغاز کرد و تا سال ۲۰۲۲ به غول پیکرترین کارخانه‌ی خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شد.

مشاهده خط تولید تسلا در فروشگاه مفهومی این شرکت در چین

تمرکز رو به رشد بر روی مدل فیزیکی خرده فروشی

با گیگالب، تسلا اهمیت داشتن فروشگاه‌های زنجیره‌ای فیزیکی را برای افزایش مشارکت در بازارهایی که تقاضای بالایی برای خودروهای الکتریکی نشان می‌دهند، نشان می‌دهد. در واقع، از سال ۲۰۰۰، تعداد مکان‌های خدمات فیزیکی تسلا(خرده فروشی و خدمات) بیش از دو برابر شده و به ۱۰۰۰ مورد در سراسر جهان رسیده است.

تسلا در تلاش است تا از روش «مستقیم به مصرف کننده» پیروی کند که نیاز مشتریان را برای مراجعه به نمایندگی برای سفارش از بین می‌برد. چنین سناریویی منجر به قیمت‌گذاری بهتر و کاهش دوره‌ی انتظار برای مشتریان می‌شود. اما رقابت فزاینده در فضای خودروهای الکتریکی، تسلا را بر آن داشته است تا به دنبال راه‌های نوآورانه برای ادامه کمپین‌های بازاریابی خود باشد و اطمینان حاصل کند که به اندازه‌ی کافی سفارش‌ ثبت می‌شود.